Thursday, May 28

maaf kerna mencela.itu bukan ain.

menggigil aku.
kala ini.
kerna.
tersedu aku mengenang dia.

Ya Allah..

aku masih belum sembuh.
itu lah hakikatnya.
hakikat ini aku sembunyikan dari sahabat-sahabat.
sebab aku kasihan kan mereka.
terpaksa menjaga aku yang terlalu musnah dengan segalanya.
aku mahu kebolehan.
menjaga diri ini.
tanpa mereka.
bantu sapu air mataku.

hakikatnya,
aku masih ingat kan dia.
rindukan dia.
mengira hari aku berpisah dengannya.
ain..kau dah gila!

ya..aku dah gila.
menitis lagi air mata.
kenapa hati ni berat sangat nak lupakan dia?
aku dah diluka.
mengapa masih ada sisa cinta.
untuk dia?

di kesempatan ni,
aku pohon maaf.
atas bahasa aku yang mencela.
dia.
itu bukan aku.
itu bukan ain.

itu cuma ain yang cuba menopeng diri.
dengan topeng kemarahan.
agar dapat lupakan dia.
itu cuma ain yang dikecewa.

hakikatnya,
aku masih tidak mahu.
orang berfikir jahat tentangnya.
kerna aku masih ada sisa sayang padanya.

ain.kau tak boleh seksa diri lagi.
dia sudah tiada.
tapi ain,kau tak boleh tipu diri sendiri.
yang kau masih tak boleh terima.
dia sudah tiada.

untuk sahabatku, faiz dan kash..
terima kasih atas anggapan kalian pada aku.
bahawa aku insan baik.
terasa diri begitu murni mendengarkan itu.
terima kasih atas kepercayaan kalian.

faiz,aku dah pun pohon maaf.aku tau.aku tak patut mencela dia.
aku pernah sayang dia.
dan lagi pula.ain yang baik tidak mencela.
dia buat silap dan menyesal atas silapnya.

dia mintak tolong pada Tuhan.
sebab Tuhan masih sayang dia.
Tuhan dengar rayuan dia.
Tuhan saja yang boleh tolong dia.

Ya Allah,bantu aku hadapi ini semua.
aku tak mahu termusnah dengan segalanya.
Amin.

4 comments:

cahayaidmo said...

sabarla ain.....ko watla apa2 aktiviti yang positif asalkan ko sibukkan diri ko. there must be another person that really meant for you....cuma masa je yang dapat mengatasinya...open up your heart for other activities that really make you happy and busy...

ada m0khtar said...

happy holiday
hope holiday ni dpt wat ko smngt blk

cik nurulain said...

aku pon hrp aku dpt smgt balik..if only its as easy as saying it..

faiz rahim said...

alhamdulillah ....takper ain .... insya-Allah ok punya....kehebatan sebenar ain ialah ain leraikan ego ain dan semaikan kemaafan tuh...biarlah mereka yg ego tuh terjun dengan labu-labunya...hanyut dalam arus dunia heheh...ok bye nak tgok matahari

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails