Wednesday, May 27

Allah uji = Allah sayang *wink*

im free at last..paper abes da..tak sabar nak cuti,nak kosongkan fikiran.macam nak format balik otak ni.sem ni misery untuk aku.things with shai,exams,b.i.g lagi...actually the biggest part cuma si lahanat tu je.eih?aku macam da takde rasa bersalah sebut benda tu?nape ek?hahaha~ coz aku tau he deserve it!

since it ends,macam2 lak yang aku dengar from fellow friends yang rapat dengan aku.buat hati makin sakit!tapi itu yang rapat dengan aku la.kalau yang tak rapat dengan aku tu paham2 je la kan...mesti backing si mangkuk tuh.seriously.susah betul la.

ari tuh time exam,aku jadi jiwa kacau lagi.isk,memang aku menyumpah la mangkuk ni wat aku camni.raja cakap,"ko focus kat exam je ain.shai tu da keje.takde apa dia nak fikir.ko tu yg kena fikir." hurm..betul gak tuh.dia da senang lenang keja,ada pompuan lai sume.aku nak pikir lagi sesalan aku stick dengan dia selama ni?takpela.tak payah kut.kenangan,simpan kemas2 dalam lipatan sejarah.

progress aku sekarang ialah,if aku ingat dia pon.aku da takde rasa sedih.rasa marah ada la sikit.rasa menyesal pon ada.tapi,tak guna pon kan?dia dah hepi.aku stuck dengan emotion aku yang tak pasti ni.macam mana?

tapi..
semalam aku tengok 'SYURGA CINTA'.

seriously aku inspired.eh..betul aku tak tipu.aku rasa betul la.kalau kita beriman dengan qada' dan qadar kita akan redha dengan segala ketentuan Allah.aku nak jadi camtu.aku nak jalani hidup ni dengan redha.wat semua benda yang aku suka.cuba benda baru dan buat lagi banyak kesilapan.supaya aku banyak belajar.aku banyak jatuh.bila aku banyak jatuh.lain kali bila aku jatuh lagi,aku da tau macam mana rasa sakitnya dan da kebal.

kalau tak.aku jadi macam sekarang.tak dapat kawal diri.padahal masalah kecik.ye..aku nak jadi kuat.insyaAllah..lagipon aku memang perlukan perubahan.aku harap aku jadi hamba yang redha lepas ni.apa pon datang,terima dengan redha.Allah nak uji je tu. =)

2 comments:

nurul said...

dear ain, i hope u stay strong my fren.

ada m0khtar said...

sok aku nk pi tgk syurga cinta gak r

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails