Monday, May 25

wut goes around. comes around. yeah, its damn true!

malam tadi,
aku syada n min stadi sampai kul 3.30.
ini semua gara-gara paper 'Earth n Space' yang sangat membunuh.
aku minum nescafe.
memang celang la mata aku.

tapi,
bila da kul 3.30 tu aku bersuara..
"korang,da kul bape ni?"
"kul 3.30 da..da la weh..jom tido" kata syada

then aku,min n syada gerak g toilet sama2.
cuci muka n amek wudhu nak solat isyak.
then get ready nak tido.

nurul tido bilek aku.
sebab..aku dengan min stadi situ.
bising.
nurul bagitau syada.
kul 3 dia nak bangun n balik bilek.
dia nak stadi.
tapi kul 3 tu tetap tak nampak batang idung nurul.

before tutup mata,
syada cakap, "kita tak payah kunci pintu la ain..takut nanti nurul nak masuk"
aku iya kan aja sambil cakap , "ok...eh syada,kunci jam.hp aku da mati xde bateri."

ya..itu perkataan terakhir aku b4 tido.
dan yang seterusnya ialah

tragedi.

atau mungkin karma,buat aku.


syada kejut aku dan nurul.
bilik kami dimasuki orang.
syada nampak kelibat orang tu.
tapi dah terlambat,orang tu lagi pantas.

yang hilang..
hp aku,hp nurul.
purse syada,purse nurul.

but later on today,
purse syada jumpa kat ampai blok ujung.
duit memang da xde.
but everything else termasuk kad atm,ic n lesen still ada.

hp aku ilang.
tau tak ape aku rasa?
macam dapat balasan.
Allah bayar cash?

orang lain nasihat aku jangan pikir bukan2.
tapi..
macam mana.
instinct aku kuat kata.
ni balasan pada aku.
kerna apa?
itu bukan bilik aku.
tapi aku turut dirundung malang.

Aku persusahkan lahanat tu
mungkin.

dia teraniaya,
mungkin.

dia berdoa,
mungkin.

doa nya dimakbulkan,
mungkin.

aku dapat balasan sekelip mata.

kalau kalian adalah aku.
dapatkah lari dari memikirkan ini?

sekarang aku dipersusahkan.

Ain, wut goes around, comes around.
its damn true.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails