Monday, October 4

bahagia yang indah.




Tuhan,
terima kasih atas rahmat Mu.

aku pernah jatuh,
aku pernah tersungkur,
jatuhnya aku,
tersungkurnya aku,
peritnya cuma aku bisa rasa,
sakitnya ia tidak terkira,
dan kala itu aku pernah alpa.
aku merasa aku tidak punyai apa-apa.

tapi sesungguhnya Kau perencana segala,

aku hilang dua,
Kau kembalikan lapan juta.
haha. ok, ini dah jadi ntah apa-apa pula.

selalunya manusia cuma ingatiMu saat derita.
tapi hari ini aku mahu bersyukur atas suka.
alhamdulillah, aku bahagia. :)  :)

panjangkanlah segala suka,
jauhkan lah aku dari berair mata.

permudahkanlah perjalanan ku yang mendatang,
jangan biar apa pun melintang,
kalau pun ia tetap menjelang,
ku pohon agar dapat kuhadapi dengan tenang,
dengan matang.

Insya Allah.

3 comments:

amalina wahida said...

haila..kakak.. baru 2 minggu amal tk layari internet sudah banyak anda update!! waaaa!!! best2!!

cik nurulain said...

apa yang best? takkan larat kut nak baca entry panjang berjela tu semua. kalau baca, tak ubah seperti baca notes ilmu pendidikan. hahahahah~

amalina wahida said...

ilmu pendidikan secara tak formal tak membosankan.. hahahah~~

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails