Friday, October 15

what a day. part 2

ok, meh sambung entry lepas.

aku dapat mesej shocking dari f. dia cakap kereta dia kena langgar. siot! aku gelabah ok. macam-macam aku tanya. bila? kat mana? d ok tak? kereta teruk ke? cis. menggelabah habis. kalau orang tengah stress, aku memang dah makan penampar dah. kalut lebih. orang tengah kusut, banyak lak soal aku.

dia ok je. in fact, kereta dia kena langgar masa dia tak ada. dia park kereta dia kat luar pejabat kesihatan. balik dari fogging tengok-tengok dah kemek dah kereta dia. kena kat bumper lak tu. memang teruk ah. fuh, nasib baik dia ok je.

tapi fizikal je ok. emosi dia tak ok. kereta baru weh. memang lah meraung kut. kalau aku pun aku meraung. bukan salah aku lak tu. memang siot betul orang yang langgar and then buat tak tau tu. sebagai awek mithali, aku sedaya upaya lah bagi dia sokongan, try cheer up kan dia. ceh, dah macam maskot lak aku nak try cheer up kan dia. but dia still down. tapi apa pun, aku syukur lah dia tak apa-apa. sayang, memang lah sayang kereta jadi macam tu. tapi takpe, duit boleh cari.

berbuih mulut aku bagi kata-kata motivasi. dia tetap down. terus nak tido.  kusut lah tu. takpe lah, hopefully esok dia ok. benda dah lepas pun, bukan leh buat apa pun. kena terima jelah. cewwah pandai nya aku cakap. cuba jadi kat aku. mesti aku dah memaki-maki orang yang langgar kereta aku tu and doa kan dia mati pucuk. isk. jahat sangat tu ain. haih, maybe sebab tu tak jadi kat aku.

ok lah. balik, sampai je rumah aku berhasrat nak mandi. segar kan diri. dah cukup rimas dah hari ni. punya lah hangin satu badan tengok-tengok bilik air aku tersumbat. hadui lah. habis bertakung air kat bilik air bilik aku. bikin panas betul lah. ni siapa lak lah yang guna bilik air bilik aku ni walhal aku dengan nurin tak ada kat rumah.

aku terus mempersiapkan diri dengan equipment untuk mengorek lubang bilik air aku. ceih. sarung tangan tak jumpa lak. terpaksa guna plastik sebagai sarung tangan. as much as aku geli nak gi korek lubang tu guna tangan aku, aku lagi geli nak mandi dengan air bertakung macam ni. putus selera aku nak mandi.jadi mari kita hadap lubang ini.

korek punya korek, aku pun menjumpai punca masalah. rupanya penutup plastik bekas dadih tersumbat dalam tu. haih. bangang. camne leh tersesat ntah. perkh, memang lah air tak jalan kannn. lepas tu aku cuci lantai bilik air, tengok air dah tak bertakung lagi. wah, bangga aku dengan diri sendiri. bertungkus lumus aku bersihkan bilik air aku tu. ini semua demi masa depan aku gak. hahaha.

lepas tu memang aku dah berpeluh-peluh dah. tak pasal-pasal aku ber exercise malam-malam buta ni. baru je nak get ready nak mandi, aku cari kelongsong contact lense aku, tak jumpa lak. siot! apa lagi dugaan? aku dah rimas gila ni nak mandi. mana lak pegi case contact lense aku ni? habis aku geledah beg make up aku, TAKDE. aku selongkar handbag aku, TAKDE. argh!!!!!!! aku nak mandi ah.

tetiba aku teringat aku macam ternampak kelongsong contact lense aku yang lama kat dapur. oh, jangan tanya macam mana objek sebegitu ada kat dapur ya. aku terus keluar gi dapur and cari kat tempat yang ada lama mental image aku. yeah, score! nasib baik ada. masa ni lah aku berterima kasih atas sikap aku yang suka sepah-sepah kan barang.

lepas dah buka contact lense, aku pun terasa mau pakai masker. sudah tentu sekali ia kepunyaan nurin sebab aku mana ada barang-barang macam tu. haha. rembat saja. dia bukan ada kat rumah pun. jadi sementara tunggu masker aku kering, aku pun telah mentaip entry panjang lebar ni. hehe. jap lagi aku mau mandi.

sekian saja laporan hari aku. hari korang macam mana?

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails