Friday, October 1

the sucking goodbye.

aku pandang skrin. skrin pandang aku. aku tak sedar yang aku mengelamun. apa saja lah yang aku fikir. himpunan kerja aku tak bersentuh. paling keji, kerja kumpulan pun tak settle lagi. kesian zati dengan marda dapat satu kumpulan dengan aku. aku ni pemalas. kesian aku dapat zati dengan marda. diorang rajin, aku terpaksa rajin. uwaaaa!

tadi berkaraoke kat square one. ntah apa mimpi, si marina kempunan nak karaoke. semalam dia gi, karaoke kat bp mall dah tutup. hampa bebenor dia. lepas tu semua senyap je, kerja pun macam banyak. tapi petang tadi bila marina dan aku bergolek di atas katil tiba-tiba je aku ajak dia gi karaoke. seperti orang lapar disua nasi, marina pun bersetuju. ahli lain yang bersekongkol ialah nurul dan awi. yeah yeah. balik-balik pun nama yang sama akan appear kat blog ni. orang bosan, aku lagi bosan. hahahaha.

kalau bukan F wataknya, mesti ada pasal syada ke, marina ke, izzati ke, awi ke, nurul ke, marda ke or even min. walaupun mungkin cerita pasal min tu jarang sangat. hurm, dia hidup dalam dunia berbeza. itu pilihan dia. ok, taknak lah cakap pasal min dan pilihan dalam hidupnya. anyway, watak-watak ni semua peneman perjalanan hidup aku selama berada di bumi batu pahat ni.

buruk ke baik ke, ini lah orang nya yang aku duk ngadap. dan orang nilah yang kena ngadap aku. haha. boleh tak bayangkan, tinggal lagi kira-kira 6 minggu je aku kena tinggalkan bumi batu pahat. which means aku akan berpisah dengan diorang semua. tetiba mode lawak tukar jadi mode sedih + sentap. *tetiba air mata nak menitik*

arah tuju lepas tu belum tau lagi. ntah ke mana masing-masing tercampak. perjalanan hidup akan jadi makin susah. masa akan mencemburui. mungkin untuk berjumpa, berborak dan meluang masa bersama, bukan perkara yang mudah diaturkan lagi saat masing-masing dah ada aliran sendiri.

memikirkan kebarangkalian akan jauh dari F pun memeritkan juga. kalaupun aku posting di jb, bagi aku masih jauh. 2 jam perjalanan boleh dikira jauh lebih-lebih lagi F selalu kerja sampai lewat. kalau aku jauh dengan dia, mesti masa bersama pun akan semakin kurang. aku rasa aku dah tak cukup kuat nak hadapi long distance relationship lagi. aku dah tak sanggup.



tapi macam mana? aku macam pentingkan diri kalau nak dekat dengan F. mak ayah aku macam mana? dah lama aku jauh. kalau ada peluang dekat, kenapa tidak? benda ni semua buat aku teramat kusut bercampur sedih. aku cuma boleh doa. yang lain terserah pada Tuhan.

nak doa pun kadang-kadang aku keliru. aku nak mintak apa? aku tak pasti apa aku patut doa. aku tak tahu apa yang terbaik bagi aku. mungkin aku patut berserah. biar Tuhan yang tentukan apa yang terbaik dan bukan apa yang aku mahukan saja.

aku ni dah macam bangkai bernyawa je. kelas tak ada, bukan nak siapkan kerja. makan, tidur, melepak itu je kerja aku. tak berfaedah langsung. tinggal 6 minggu pun masih taknak all out buat kerja. sebok layan perasaan, sebok menceceh kat blog.


bertabah lah dengan aku selama fasa meratap ni. aku akan bercakap tentang perkara yang sama over and over again. sampai orang lain bosan, and aku sendiri bosan.

3 comments:

abigemok said...

bersabar le.. :) ada hikmah semua tu

FaTiN said...

i know how u feel. Rasa nak dekat dengan parents tapi at the same time nak dekat dengan someone jugak. but we cannot be be selfish. we cannnot choose both of them. Saya doakan yang baik-baik untuk kak ain :)

Unknown said...

ain..
sy faham perasaan serba xkena awak tuh..
awk nak tau x..sejak akhir2 sy jadik seorang yg sgt kuat nangesh
sket2 nak nangesh
bile lecturer ckp psl kenangan sket jeh sy dh nangesh
bile gayut dgn fatah skrg kalau x nangesh mmg x sah... and teruslah jadik satu punca utk gaduh...
hurm..
entah ape sedang jadik pd sy..
sgt2 rase sedih nak tgglkan kwn2 dan kenangan2 ,,..
apetah lg sy duk IPDA..kedah..and sy asal sngor..
entah bilelah agaknye nak dtg jejak kedah lg..
so much to let go...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails