Sunday, February 7

Dato' Malek Noor tak lupa daratan.

weih, ada tak orang yang tak tahu aku dah seminggu praktikum? adeh. to be specific, 7 hari ok! langsung takde cuti this week. PNP tak mula lagi tapi minggu ni memang sangat exhausting. sebab nya? sebab the whole week sibuk dengan sukan. aku kena masuk rumah biru!

 
cikgu rumah biru yang bizi

yang tak seronoknya, aku dilantik sebagai perakam peristiwa. agaknya cikgu noor lina (gpk ko-ko) da nampak talent aku sebagai 'perakam peristiwa'. alah, among budak sains pun aku lah yang paling rajin snap gambar sana sini kut. aku sangkakan tugas ini akan jadi exciting. tet! meleset. penat weh. tobat nasuha aku nak jadi photographer bagai ni. tapi nampak gaya macam malap je masa depan aku sebab cikgu kaunseling Sri Gading, Cikgu Lokman tu dah cakap dia lantik aku jadi sidang redaksi yang confirm=confirm lah, dia nak suruh aku jadi tukang snap gambar lagi. adoi!

 
paksa orang snap gambar aku sebab gambar aku langsung tak ada. fuh yang lain semua seius CN je bengong!



ni geng cikgu muda yang boleh layan kepala. tapi still aku paling sengal kut. tudung putih, baju turqoise tu nama zawiah eh, sape berminat bole contact aku. wuwuwu, mati kena bambu awi.


tapi dalam penat-penat tu, seronok gak jadi photographer ni. banyak yang aku dapat observe. yelah, dah aku dapat free pass ke sana ke mari kan? yang paling aku suka behaviour budak lah. seronok tengok semangat diorang. diorang ada semangat persaingan tapi diorang tak kisah pun nak guide saingan tu whom is kawan diorang sendiri.

budak-budak happy je walaupun kena berpanas, takde pun nak mengeluh. bila dapat wakil rumah untuk satu-satu acara pun diorang dah cukup bangga dah. takdelah diorang nak mengeluh penat berlari tapi cuma dapat medal plastik je. hadiah tak penting bagi diorang. apa yang lebih penting kemenangan. material ni diorang tak amik pusing sangat.

ha, tau tak siapa jemputan khas hai sukan sekolah aku ni? malek noor beb! malik noor jadi ikon SK Sri Gading tahun ni. dulu dia pernah sekolah situ, 1961-1966. fuh rupanya malek noor orang batu pahat. caya lah! pemurah sangat orangnya.

 
malek noor diiringi guru besar

on the dot tadi dia sponsor hadiah dalam bentuk cash pada olahragawan dengan olahragawati. sorang dapat rm150. dia siap sponsor a big amount of money untuk piala malek noor. on the dot semua nya. bagus sangat dia ada semangat macam tu. tak lupa daratan. dia kata, tinggi mana pun dia terbang, dia takkan lupa asal-usul dia. muka dia sayu sangat tengok padang sekolah tu, katanya ini tempat dia main bola dulu.

 
on the dot buka wallet bagi hadiah cash pada olahragawati bawah 10


and also dia berjanji, melalui piala malek noor tu nanti dia akan cungkil bakat baru untuk diketengahkan. dia akan cuba masukkan atlet yang berpotensi, ke sekolah bukit jalil. itu janji dia. lagipun, dia dah jadi orang besar dalam MSN (majlis sukan negara) so, aku tau itu semua bukan janji kosong.

bagus lah macam Dato' Malek Noor tu. bila dah jadi somebody, jangan lah lupa daratan. taburlah jasa kat tempat asal. berbakti untuk anak bangsa. jangan nak dongak kepala, dabik dada kata aku hebat, aku berjaya tapi habuk pon tarak! aku pun nanti insyaAllah bila dah jadi 'somebody' aku takkan lupa daratan.

 


 

melangit tak cita-cita aku? menteri pelajaran wanita yang pertama. hehehe. 2021 tu nanti unur aku 35. sempat ke weh? banyak perubahan yang aku intend nak buat nanti. ceh ceh ceh. dah rangka dari sekarang? gila kauuuu ain.

8 comments:

ISZA said...

wah, praktikum ye.. akak pun kena jadi guru pembimbing. ada cikgu kata sronok jadi gp sebab jadual ada guru pelatih ambil alih.. tapi sebenarnya letih dik oi.. kena pantau dan kerah idea sama.. x boleh wat lepas tgn. dah 3 tahun jd gp ni.. ade kata akak cerewet.. tapi biar je sebab gp akak dlu2 pun camtu juga.. biar guru pelatih sekarang rasa lak. Agaga... anyway.. do de best

cik nurulain said...

thanks akak.. akak pon gud luck jd gp. jgn grg2 kak... ;)

enche tomyam said...

waaa umur 35 dah jadi Full Minister...dasat, Insya Allah segalanya berkemungkinan, janji ada usaha....hehehe

cik nurulain said...

haha. cita-cita kena lah tinggi kan? :)

zulaikha said...

good luck CN... waaaaa... kagum la ngan Dato malek noor... bagus2...

kuyam said...

datuk seri dr nurulain hanis,dats nice...who knows 1day rite?hehe

nway,dato malek noor mmg sgt baik+humble thp gaban.sy pernah jumpa dia dlm 1 event n dia neh xlekang dgn senyuman itu~

Anonymous said...

CN, ape yg dilihat x semestinye benar...ape org kate tuh, don judge book by its cover.... ;)

Anonymous said...

Assalamu alaikum. datuk seri, saya sudah lama mencari no contact datuk malik nor.jika datuk seri ada, tolong sms ke no sy 0132968703

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails