Sunday, February 28

true colours dah nampak.

siapa yang kenal aku mesti tau. pantang besar aku orang gerai makan wat hal. sama ada dia tak layan ke. dia hantar makanan lambat ke. on top of list ialah, aku datang dulu tapi dia serve or hantar makanan kat orang yang kendian datang. oh memang bikin line gua panasss.

tapi rasanya bukan kat gerai makan je aku ni baran. mana-mana pun kut. cuba baca entry 'lu bikin gua panas je minah petronas' orang kalau service sucks memang aku nak menyumpah seranah. aku rasa F tau pasal baran aku ni. cuma dia belum nampak dengan mata kepala dia sendiri.

hari tu aku makan dengan F kat pumpkin house pastu aku order egg sandwich, instead dia hantar tuna sandwich. pastu aku macam upset lah duk kuis kuis sandwich tu taknak makan. then F tanya

" nape tanak makan?"

" b tak suka sandwich ni. dia salah hantar"

"cakap lah dengan dia salah order"

" dah cakap dah. dia kata tak buat egg sandwich. tak logik ek? takkan takde telur kut. the store seberang jalan je"

" dia cakap macam tu ke? kita takyah makan sini lah" 

masa tu F baru nak suap makanan masuk mulut, terus dia letak balik.

"takyah lah d. b rasa tu budak spm tu. kalau dia salah wat maybe dia kena poting gaji. tu yang dia cakap egg sandwich takde tu"

"dia cakap macam tu ke? d nak jumpa manager lah. ntah pape. tempat ni boleh aje kalau nak kena compound. dahlah makanan sebelah tong sampah"

haih bila masa lak dia jenguk-jenguk kedai ni? dasar orang pejabat kesihatan. masuk kedai makan duk usha keliling.

tapi endingnya, aku tenangkan dia. tak jadilah jumpa manager bagai. so, masa tu dia tak berpeluang lah tengok angin aku.


lepas tengok gambar ni aku cakap dengan F, kalau dia tak buka mata besar-besar, aku pakai kan dia eye liner


 
hasilnya gambar ini. hahaha. akur gila. takut kena tenyeh eyeliner kutt.


tapi semalam masa makan kat tongkang pechah, nasib sangatt baik.lepas dah settle makan tu, apa lagi nak bayarlah kan?aku pun panggil lah sorang budak pompuan tu suruh dia kira. tup tup aku tengok dia pergi buat ice blended customer lain lak. masa tu temperature ada naik sikitt tapi aku calm down dulu.
"ni yang wat b bengang ni"

"sabar b, rileks. tunggu jap. tengah bz kut"

then aku panggil budak laki lain. nampak macam free. aku suruh dia kira. dia macam tiba-tiba boleh nak bersihkan meja sebelah lak as if tak boleh wat lepas kira makanan aku. ok aku bertabah lagi. then aku tengok ada group selang 3 meja dari meja aku panggil budak laki tadi. dan dan dia terus approach meja tersebut. aku dah sampai boiling point lah ni. dari kedudukan yang agak jauh dari meja yang budak tu approach, aku berteriak.

"dik oooo dik. sini dik. meja ni dah 8 kali panggil kuttt"

semua orang pandang kut. dah tu aku jerit sekuat hati nak bagi budak tu dengar. F macam nak cover muka je dengan tindakan aku. aku pedulik hape. then budak tu teruss datang and entertain aku. nak sangat kana ku wat drama. hambik kau.

"b ni memang baran ek. first time d tengok. kelakar pun ada"

 lepas tu dalam kereta dia tak habis-habis nganjing moment aku panggil budak pelayan tu then tiru-tiru suara aku yang macam lari pitching masa berteriak. kuang aja punya bf. aku sikit punya panass dia boleh rasa kelakar lak. haih, kronik dah aku ni. silap haribulan kena terajang je dengan sesiapa sebab mulut cam celupar sangatt.

p/s: F pun tak suka makan udang sebab malas nak kopek kulit dia macam aku. habis tu, siapa nak kopek kan kulit udang untuk aku kalau aku nak makan? :'(


6 comments:

ISZA said...

bab makan memang la angin klo kat kedai makan.. kita datang sana pun sebab lapa kan.. dah lapar orang buat pasal.. naik le angin satu badan..

bab udang tu.. kena kopek sendiri le jawabnya.. ;)

epalejau said...

- baaaaaaaaaaaru je tadi epal masuk satu kedai makan tu. duk 3-4 minit, takde orang entertain, epal terus ajak member kuar. ingat aku lapaq sangat makanan dierang?

- epal suka saaaaaaaaangat tang awak jerit 'dik ooooooooo dik..' hamek kau. padan muke. mmg patot kena camtuh pun.

- jgan kata udang. ketam pun epal sanggup kopek semata-mata suka makan..hihi..:))

cik nurulain said...

kak isza:
tau takpe. hangin kan klu bab mkn...

epal hijau:
CN mmg baran part makan. kuang aja bdk tu...

zulaikha said...

member kata kalau makan udang dengan kulit dpt kurangkan kolestrol dlm udang tu sendiri..
betul atau x, tak tau lagi..cuba la try.. ngeh3..

cik nurulain said...

yeke zu?

alah tp mcm tak bape enak je...

samanosuke_04 said...

wohohoho, kekadang ader gak bagusnye makan kat fastfood restoran, sebab memang fast walopon mahal.. tapi skang nie, McD ke KFC ke takdelaa mahal sangat, sama jer ngan mamak.. ngahahah

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails