Tuesday, December 22

lu bikin gua panas je minah petronas!

semalam aku dan ohana makan kfc di kfc 24 hours dekat sebelah mcD drive through. (kat jalan masuk nak ke sutera mall) mula-mula memanglah ayah ajak makan kfc kat larkin je which is nearer to my house kan. but then aku yang gatal membirah ajak ayah pegi kfc yang jauuhhhh sikit.

so, ayah pun drive la ke arah skudai tu semata-mata nak makan kfc je pon (walhal kfc kat area rumah aku bersepah). kfc yang aku dan ohana pergi tu bersebelahan dengan petronas. standard ah kan, fast food restaurant yang drive through mesti dekat-dekat dengan pam minyak punya.

yang aku nak keutarakan ni bukan perihal kfc tu. kfc tu macam biasalah sedap hinggga menjilat jari kaki (eh tak, sape lak nak jilat jari kaki. euuu..) aku siap makan burger dengan drumstick lagi. ayah macam geleng-geleng kepala je. " kau nak ikut jejak langkah idin ke long?" eleh ayah ni, baru makan banyak sikit dah nak cuak. kang aku tak makan 3 hari 3 malam macam masa putus cinta kang, dia gak yang meleleh air mata meleleh hingus suma.

ok ok, nak dijadikan hal nya, lepas makan kfc tu, si nurin mintak duit kat ayah nak beli topup kat petronas tuh. memang biasanya kalau sorang mintak, semua dapat tak terkecuali yang jauh di perantauan (yes you, idin!) so, ayah pun hulur lah RM50 untuk beli 4 topup.

aku masuk dengan nurin. muka memang friendly gila sebab dah kenyang kan. yang jaga kaunter ad 2 orang. both chubby. sorang pakai tudung, sorang lagi tak pakai. aku cakap lah "dik, 3 celcom 1 maxis dik" ye, orang kat kedai memanjang aku panggil dik je. and ye, faiz memang mengada. dia sorang je pakai maxis.

kalau beli topup kat petronas kan dia kena tekan-tekan mesin yang bentuk dia macam mesin untuk swap kad kredit tu kan (bangang and jahil gila aku ni tak tahu nama benda alah tu) so, bila nak beli 4 topup haruslah lembab sikit nak tunggu dia keluar.

takpelah. aku nampak dia tekan benda tu. kalau belum keluar takkan aku nak mengamuk jadi hulk hijau kat situ. sabar jelah kan? lepas tu mesin tu boleh ada problem lak kan. dia dah kuar 2 tiket topup, tiba-tiba stuck lak mesin tu. ok, aku sabar lah. aku nampak mesin tu ada masalah. tak kan nak ngamuk kan?

seterusnya, datang seorang jejaka (takde lah hensem pun, biasa je). dia pegi kat kaunter untuk bayar minyak tu. ingatkan dia nak bayar minyak. tiba-tiba dia cakap "celcom 1" aku tengok je pompuan jaga kaunter tu. tup tup dia bagi topup aku tu kat mamat tu. hokeh, aku beristighfar la jap. takpe, sabar k ain.

then, dalam 2 minit gitu, topup aku tak dapat-dapat lagi. datang lak mamat cina mintak digi lak. pompuan tu tekan-tekan then bagi kat cina tu. aku dah tak boleh tahan. aku hentak meja kaunter tu. "dah la dik saya taknak topup tu. 2 orang awak lepas kan? blah la"
terus aku kuar dari mesra petronas yang tak barapa mesra tu. nurin sebenarnya masih termangu-mangu.

terus dia kejar aku ikut masuk kereta. dalam kereta nurin cerita apa yang dah berlaku. mak ketawa-ketawa pandang ayah lepas tu dengan penuh sinikal, "kalau bab ni kau memang anak ayah."

p/s: kalau anak perempuan ikut ayah apa makna nya ek?

9 comments:

Syaiful Azhar said...

bagus,ganas bertempat..
haha..

cik nurulain said...

bikin panas lah. kalau sorang dia lepas kan, ok lagi. ni 2 orang!

Cik Chuie said...

tak tengok muke die ke pas kene maki?hehe

cik nurulain said...

sue: die mcm nak menjawab. cina yg beli digi tu yg cuak. muka dia mcm "is it my fault?????"

Aidi-Safuan said...

hahahaha....tak cube jerit melolong pastu terbalikkan semua twisties kat kedai tuh?biasanya menjadi

the baloney said...

haha..bagus..kalau aku pon aku sound setepek kat muka dia..

aku Zaty said...

haha! bgos2 serve her right..

kata kila said...

hehe..lalu sikit.

alah.minah petronas memang tak bertauliah.,muka mencuka je.

Azalina M.Salleh said...

hehe... sowi mencelah..
anak perempuan klu ikut ayah, makne nya memang cool...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails