Monday, December 21

kadang-kadang perempuan pun gatal.

ya. kalau sebut gatal selalunya lebih sinonim dengan lelaki. ntah lah kenapa. mungkin memang dah di set mind kan begitu kot. lagipun, golongan laki ni, yang gatal dari segenap lapisan masyarakat. dari yang kecik (tahap sekolah rendah) sampailah ke tua (tahap pakcik-pakcik okay)

perempuan ni, orang tak panggil gatal. orang panggil gedik. kenapa ya? sebab bagi aku sama saja. haha. biasalah bahasa melayu kan. kata ganti diri pertama pun ada macam-macam. sayalah, aku lah, hamba lah, patik lah, beta lah and banyak lagi (kang masuk dialek-dialek daerah, haru biru lak blog ni jadinya) kalau saya ni guna untuk orang tak rapat kononnya. kalau aku guna untuk yang rapat. sebab tu dengan Tuhan guna aku instead of saya.

eh eh, kuar topik seketika. (biasalah ni kan blog cikgu gila kuasa. haha). baiklah. sebenarnya nak cerita. tadi balik dari ngajar Salleh and Hanis, aku jalan nak ke kereta. hari ni kereta parking jauh sikit. masa aku jalan tu, aku nampak sorang jejaka yang agak menarik di mata aku (menarik tak semestinya handsome ok?)

tapi aku takat pandang jelah. (ingat F ain..ingat F) tapi aku tak pasti kalau aku 'ter' pandang agak lama sampai mamat tu perasan. dia senyum kat aku sambil menjeling gedik (eh bukan ke trick senyum dan jeling ni di buat oleh gadis je. adoi mamat ni)

terjadi pula slot pandang pandang jeling-jeling. (perjalanan ke kereta agak jauh sikit) tiba-tiba dia tekan alarm dia. ouh kereta dia sebelah kereta aku. masa tu agak jauh lagi dari kereta. tapi bila dah nampak dia tekan alarm dia, aku pun ngada tekan alarm aku.

bila dia nampak lampu aku berkelip, dia cakap , "eh, tukar nak?" . ceh ajak tukar kereta, ini taktik ngorat cara baru ke? aku yang macam gatal tapi kepoh pula menjawab, " boleh, tapi saya punya viva awak punya myvi" sumpah aku rasa aku macam pompuan gatal yang kepoh.

tiba-tiba aku nampak budak kecik bangun dari seat belakang,

"lama nya papa..."

aku masuk kereta tak pandang lagi terus drive laju. dush! pala hotak kau lah mamat.

6 comments:

amirah said...

biasalah lelaki..mereka kan peramah...heh

Suraya I. said...

cop, mksd nye apekah itu?lelaki tu sbnrnye seorang ayah kah?

p/s: kak ain ade blog! npe xtau sblum nh~

Aus MeLankoLik said...

hello..
1st tme dtg..

haha..
jom2 yukar viva ngn myvi..
lawak gk rase..
haha..

p/s : ade gk orang ngorat ajk tuka keta ek ??

cik nurulain said...

amirah: peramah sgttttt.......
suraya: ha ni dah tau kn...
aus: soal nya yg ngorat tu bapak org...

zella y said...

lelaki tu dh ada anak kah?? =p

cik nurulain said...

zella: ya betul dia dah ada anak. tergamak nak flirting!!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails