Saturday, December 19

he makes my day.

hari ini walaupun ada sikit rasa macam patah hati sebab F tak jadi datang jb, aku gagahkan diri juga untuk pergi kelas. gagahkan diri? haha. tak juga. tadi pergi macam agak terlambat. dengan bersiap ala kadar gila. (eleh macam lah selalu penampilan aku ke kelas wow wow sangat)

lagipun, agak terbatas kut nak bergaya ke kelas. tak kan nak pergi mengajar nak pakai accesories bagai. macam nak pergi CS je. (ceh, pergi CS jeke layak pakai accesories?) memanglah boleh pakai jeans. tapi kena berpada-pada gak. Si Hanis dengan Salleh tu dah la sekolah agama. kang tak pasal-pasal cikgu nya lak kena ceramah.

hari ni bermula dengan slow dan menyampahkan. sebab nya dah la aku dah terlambat nak ke kelas, kereta mak block kereta aku lak. setelah menjerit-jerit sampai nak tercabut anak tekak mintak mak alihkan kereta (bagus la tu ain, baru baik sakit tekak kau dah gunakan tekak tu balik to the maximum level), nampaknya aku gak yang kena alih sendiri kereta tu.

adoi. mak memang ada tahap ignorance yang sangat tinggi. aku rasa dia buat tak tau je dengar aku jerit pekik. maybe sebab tu dulu masa baby, penyakit kuat nangis aku lambat hilang. bila aku nangis malam-malam buta. mak pekak kan telinga je. tido mati. so, lambat gak lah dia cari penawar nya.

eh eh, melalut lagi aku. so, aku pergi ke kelas dengan memandu selaju boleh dalam mode yang sangat berhemah. boleh kah? pandu laju tapi berhemah? eh, mesti boleh punya. cik nurulain's style. heheh.

sampai-sampai, terjadi kepalatan lagi pada aku bila parking penuh kat area aku selalu parking. terpaksa parking jauh sikit. haih, membazir betul lemak aku. ok, akhirnya berjaya sampai ke kelas tanpa bertukar jadi hulk betina ( kalau bengang dah capai tahap maximum memang aku boleh tukar jadi hulk betina. does green suits me? haha. i don't know)

masa belajar dengan Hanis, mood aku tak berapa ok lagi. masih belum heal. lagi lak Hanis jawab salah untuk kali kedua bagi soalan yang hampir sama. mungkin dia bosan dengan aku. pot pet pot pet. silap-silap menyembur kat dia. hahah. aku memang kadang-kadang bila dah naik syeikh masa bercakap, memang orang yang dengar tu kena pakai payung takut menyembur. (eeeuuu gross ain!)

tapi masa ngajar Salleh, hati macam ada sejuk sikit. dia macam banyak improvement kut. topic Electricity dengan Magnet dia macam dah boleh kuasai. Salleh ni ok je Sains dia. masalah dia cuma English je. tapi nampak dia macam dah rajin rujuk kamus. kertas lembaran tu macam penuh gak dengan contengan makna words yang dia tak faham.

bila tengok effort dia macam tu, dia buat mistakes pun, takdelah aku nak harsh sangat. macam ni rupanya rasa kepuasan mengajar ek? ni yang aku bersemangat ni. thanks Salleh. you make my day. :)

tadi Ad call. minah ni dah puas honeymoon sama Amir di Singapore semalam, baru mau call aku. maybe aku nak jumpa Ad kut petang ni. tunggu Ad confirm kan balik. hope lepas jumpa Ad, aku macam dah heal sikit. kesian kat F. aku macam dingin dengan dia lepas dia cakap tak jadi datang jb.

susah lah. aku memang lambat heal sikit. pujuk camne pun, kalau aku belum nak heal, camtu lah aku. hope aku cepat ok. aku pun kalau boleh taknak marah or merajuk lama-lama. immature seyh.

p/s: ada orang tengah berkabung sebab JGY 7812 dia sakit. kesian kesian. patah kaki jadinya. :P

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails