Monday, February 22

lega dan happy pada skala tertinggi.

p/s: tiba-tiba hari ni ps kat atas instead of kat bawah. oh ya, entry ni bosan sebab takde gambar. kalau menyampah boleh nyah. tapi entry ni entry gossip. kekekekekek~~

hari ini sangat mengantukkan serta membosankan. aku memang takde kelas hari ni. kelas ganti pun takde. semua cikgu hadir, tanpa sebab bak kata cikgu sheikh. haha. sengal lah guru pembimbing aku tu.

anyway, tahap mengantuk aku kalau dah kronik tu memang tak dapat dibendung sampaikan masa perhimpunan pun nak terlelap. lagi lak bila budak-budak dok nyanyi lagu sekolah SK sri gading. serius macam lullaby.lepas tu lak guru besar nak jumpa dengan semua cikgu. hadoih. lagilah dibuai-buai mata aku ni.

heh, duduk bilik guru lagilah pancung kepala. dengan air-cond yang sungguh nyaman memang menggamit aku yang malam tadi tidur kul 3 pagi untuk terlena. si awi khusyuk gila buat lesson plan. ah, aku nak jalan-jalan jumpa kak as dengan kak ecah kat bilik kaunseling lah. bagi segar sikit. ni kalau aku duduk gak kat bilik guru silap hari bulan sejarah mungkin berulang (new boyz 1!). tak pasal-pasal karang aku kena sergah dengan cikgu bahar lagi.

lantas aku pun dengan tak berapa stabilnya berjalan menuju ke bilik kaunseling. matlamat aku hanya 1! untuk membuntangkan mata aku. gosip-gosip sikit dengan kak ecah lepas tu usha-usha brooch mutiara yang kak as jual tapi mata aku still layu.

"ain gi kantin lah, mintak pak saran buat kan nescafe. dah tak boleh bukak langsung dah matanya tu."

aku akur je. sebab memang dah tahap kritikal dah mata aku. taknak terbuka langsung. heh. penat je i bersungguh-sungguh calit liquid eyeliner baru pagi tadi. dah lah taknak macam berjeman lak aku apply liquid eyeliner tu. amatur kott. taknak terbuka lak mata i ni. hahah~

ok, baik je aku duduk atas sofa kat bilik kaunseling tu and baru je nak sedut nescafe tarik buatan pak saran, tiba-tiba hp bunyi. ada mesej. dari no yang aku tak save number nya.

"hye ain...sori bru skrg ak reply msg ko..bkn xnk reply cme there's been a lot happening past weeks..neway agk lame ak mendiamkn diri..mayb ak cbe melarikn diri dr ko mayb ak tkt nk b'semuka dgn ko..tp i need to clear things up wif u..mayb skrg ni ko msh b'demndam ngan ak msh mrh ngan ak...i cant blame u..ak bt slh? yes ak ngaku ak wat slh..n bcoz of dat ak nk mntk maaf kt ko dr ujung rmbt smpi ujung ats slh slp aku kt ko..hopefully ko blh maafkn ak..klu bkn skrg mayb sumday...mcm ko ckp, ak ngan ko, dat 1 is part of our life story...d opening is there, the body is there but d only thing missing is d closure. ak xpnh ttp cite tu dgn cr yg btl..n now i want to make it right..4 d second time, ak nk mntk maaf ats segala slh slp ak..ko nk maki ak ko nk bcerita psl ak,its up 2 u..as long as it can help u ease d anger. i wud not bear any grudge 2wards it..nway i just want to wish u gudluck wif ur new partner...hope u'll find happiness wif him...mcm mana ak tau? awek ak peminat blog ko..she's keep following all d updates dlm blog ko...n 1 more thing i juz nk bgtau klu diizinkan allah, by the end of this year ill be marrying diz girl...there's nothing for me to say anymore...gd luck n may god bless u wif happiness 4 d rest of ur life.bye"

terbuntang terus mata aku. dan dan segar. woah. awek dia baca blog aku wei. eh maria, kau tengah baca ke ni? ceh panggil gitu macam kenal je ek? hahaha. even dah tau kau baca blog ni, aku still takkan saring the content. aku kan jujur + dramaqueen. tahniah kepada yang habis baca. bravo bravo. panjang gila kan mesej ni? agak-agaknya tau kan siapa sender nya. adeh jangan lah lampi sangat. kalau tak tau figure out sendiri. hahaha. ok, ni aku balas. siapa yang berjiwa kental and habis baca mesej kat atas ni meh sahut cabaran aku baca mesej kat bawah ni pulak..

"ouh? xtau nk ckp pe ble ko ckp awek ko bc blog ak. flattered or mad. haha.sah lah dia bgtau ko everything kn psl apa yg ak maki kutuk ko. takpe. u shud thank me. mayb dia akn jd awek yg lbh baik lps bc tulisan aku. yp ak ada dengar gak psl ko nk kawin tu. bgsla. gud 4 u. hipokrit lah klu ak ckp ak hrp ko hepi. haha. kidding. tp apa-apa jela. ak nk move on. nk buka lmbrn br. partner br ak? insyaAllah klu ada jodoh. ak lbh bhati-hati skang. tp ok la. he's totally opposite from u so byk yg ak blaja. lastly, plz send regards kt ur mum. i stop keeping in touch wif her da moment ak decide nk btl2 move on. smpi bila pn? ak dgn mak ko takde sebarg ikatan. yg mengikat ak dgn dia, ko.skang dh ada maria tu, ak x perlu lg lah.plus ak tau selagi ak contact dia, dia akn keep rs guilty pd ak on ur behalf. ak xnk r cmtu. ak rs dia msti da ok da skang. k thanks 4 replying. apa-apa je ak ckp or tlis sama ada dlm or luar blog, ko ttp sblh mata jela.ak ni mlt je keji tp hati ak xla keji mcm tu. u shud knew me bttr.ok. all the best wif ur life."

woah. still reading ke? bravo tahap dewa lah. serius. berjela ek. its normal lah untuk aku type mesej cicah lantai bak kata cik epal. tp its unlikely shai lah untuk type berjela macam ni. at least bukan shai yang aku kenal dulu kot. maybe dia dah evolve sekarang.

perasaan aku? seriously lega gila babe. tak nyesal aku hantar mesej kat dia hari tu. kind of clearing things up. hurm, mesej tu dah delete. kalau tak maybe aku type gak kat sini. betul aku lega. selama ni kan, aku duk fikir apa yang tak kena? aku dah taknak kat dia lagi apasal aku macam tak let go lagi? rupanya aku still berdendam n marah lagi. ego aku tercabar kut sebab dia sewenang nya end things just like that. macam aku ni takde pride. so bila dah clear macam ni, aku betul-betul lega.

lega sangat sampai balik sekolah terus drive ke pejabat kesihatan untuk berjumpa incik F aku. lega sangat sampai nyanggup nak belanja makan kat pumpkin house.hehe. tak dan nak bergosip pasal ni. and bertambah lega lagi, incik F tak marah. malah dia suka sebab aku buat proper closure macam tu. im the happiest girl in the world sekarang ni (if only aku tak payah buat lesson plan untuk esok makanya aku jadi the happiest girl in the universe * zati, hakhak. mesti kau tergelak)

so, does this means aku dengan shai dah elok? dah kawan ke kitorang ni? eh shai, ko cakap dengan aku ko nak kawin hujung tahun ni tu, ko nak jemput aku ke gi wedding ko? jap, nak bagi hadiah apa ek? set cutlery ok tak? aku asah tajam-tajam baik punya! hahahahahahahaha~ KIDDING!

4 comments:

mknace unlimited said...

:) :) :) sharing is power
perrghh..

Anonymous said...

hehe..ain,klakarlah ko ni..anywy,congrate coz dh bole buka lembaran baru dgn tenangnye..

hehe,mesti ko surprise kan ak bace blog ko..ak baru je bace,,hehehe..

it me,ur x-romate..
Adlin

cik nurulain said...

adlin:

baru baca dah kena baca gosip panassss ni kan?

hahaha~ makna nya kau tau lah pergolakan idup aku yang dr zmn sekola lg mcm terumbang-ambing kan?

Mknace:

then, share lah. rite?

Qiha Aziz said...

cn, i baca sampai habis. sekian.
haha. xtahu nak komen apa. but its good lah u dah dapat move on and let that be ur history ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails