Wednesday, January 5

allignment lari

kul 9 malam baru nak beli surat khabar. aku tak faham dengan mak ayah aku ni. just let go. tak salah pun kalau sehari tak baca akhbar. kisah nya lebih kurang sama je aku rasa. malas betul aku nak ajar diorang baca paper online je. karang diorang dah celik IT, ada facebook bagai, hidup aku jugak yang haru.

ayah stop kat kedai runcit belakang rumah yang selalu sorok surat khabar dia. kedekut kedai tu. kedai dia sebelah restoran. so, orang selalu ambik paper baca free. so si pemilik kedai runcit yang bakhil tu memang sorok paper dia. dia akan keluarkan bila requested je.

so, bila dah lewat malam macam ni, memang tu jelah kedai nya di mana METRO still available. ayah bagi rm2 suruh aku turun beli METRO. aku masuk kedai and nampak budak yang memang suka tegur aku kalau aku beli paper malam-malam. India Muslim. muka handsome lah gak macam hero hindustan. haha. sempatttt tu.

"eh, nak METRO satu, ada lagi kan?" aku tanya dengan tegas.

"ada punya. memang simpan untuk orang macam u. hari dah nak tukar baru nak baca paper" cakap pun tak berapa betul nak gurau-gurau lak dengan aku. berani budak ni. muka aku sikit punya garang tadi.

aku senyum je. nasib baik muka kau macam hero hindustan sikit. aku bagi can lah. aku hulur RM2 then dia cakap.

"kalau beli malam harga RM2 tau." gurau lagi budak ni sambil mengekek-ngekek. dah habis lawak lah tu konon nya. pelik aku dengan budak ni. orang lain sikit punya takut tengok muka aku, kau boleh main-main lak.

"eh, patut kalau malam lah jual seringgit. mana ada orang nak beli lagi." aku balas. senyum and terus blah masuk kereta. tak lawak pun sebenarnya. cuma rasa kelakar sebab aku ada effort gak nak friendly dengan budak tu. selalu nya aku buat muka serius je and malas nak layan.

dalam kereta ayah tanya, "kau senyum-senyum kenapa? pelik lak ayah tengok. "

"huh? apasal lak?" apa ayah aku ni? senyum pun salah ke?

"muka kau kan selalu garang. tadi kau senyum kenapa? " curious gila ayah aku. macam aku perlu reason yang amat kuat untuk senyum. haha. memang pun aku camtu. takde hal mesti tak senyum.

"takde apa lah yah. isk, senyum pun salah" helah bela diri yang lemah.

"takde apa? haih, kau kena kerja cepat ni. ayah dah risau ni. kau punya allignment dah lari ni. "

ceit? apa ayah aku ni. baru aku senyum dengan budak jual surat khabar dia dah kata allignment aku dah lari. chillax la ayah oi. mentang-mentang aku ni bukan macam nurin, apa dia ingat aku senyum tu makna nya aku sakit? hahaha.

1 comment:

Unknown said...

lerrr...ingatkan allignment ketaa...adoyai

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails