Friday, January 21

what's wrong now?

lately aku selalu mimpi pelik. malam tadi mimpi aku pelik level ke berapa ntah. mimpi ni betul-betul creeping me out. aku mimpi aku bertunang. seriously aku tak pasti dengan siapa sebab dalam mimpi tu tak appear langsung muka F. dah lah aku tak tahu pun kat rumah siapa. rumah tu asing gila. rekabentuk macam kat overseas.

yang kelakar nya lagi, tak ada sorang pun kawan maktab aku datang. yang berlambak nya ialah member science johore. seriously. hampir half of them datang. what the f***? its just an engagement. duhh. aku bertekak dengan ayah sebab ayah marah aku jemput ramai gila orang.

aku melawan sebab obviously aku tak jemput diorang semua. gila apa nak jemput ramai-ramai masa tunang. then hebat gila gaduh dengan ayah like bertekak depan orang ramai. then aku lari masuk bilik. gila dramatik. tengah-tengah duduk kat bilik tu ada orang mesej aku ajak gi makan. orang nya ialah nila najwa. what the f*** lagi sekali? nila tu kawan diba yang aku tak pernah jumpa pun. even diba pun tak present masa hari tu. why on earth nila tu datang?

tapi ntah lah. dalam mimpi tu aku macam kenal je si nila tu. and then masa aku nak keluar gi makan dengan nila yang konon nya aku kenal tu, aku nampak shai tengah makan-makan dengan budak sc johor lain dekat hall rumah aku. hah? apa dia buat kat sini? dia tak sedar ke situasi kitorang and its just a fucking engagement! why the hell is he here?

yang pasti masa aku balik rumah balik, dia dah say bye to all the friends. dia jalan ke hujung jalan dengan sorang pompuan, im guessing awek dia la kut. aku ikut dia. lepas tu sampai hujung jalan tu tiba-tiba dia hilang. dekat hujung jalan tu ada bengkel kereta.

aku tak tahu kenapa aku buat, tapi aku try carik kereta shai tu. what the f***? aku nak cari apa pun aku tak tau sebab aku sendiri tak pernah tengok kereta dia. ntah macam mana, tiba-tiba mamat tu keluar out of no where. dengan selamba nya aku cakap, "eh apa no plet kereta kau? aku nak calarkan in case aku bengang"

dia dengan muka tak berperasaan point kat tepi rumah tu. point kat kereta dia rasa nya. lepas tu aku nampak kad bentuk love besar made of polistrin kat tepi tu. pastu aku gelak, "haha, awek kau bagi ke?" yang pelik nya dalam mimpi tu aku je bercakap orang lain tak bercakap. so in this case si shai tu pun takde cakap apa.

then aku pick up kad tu, its written "5 August! its your sweetheart birthday" pastu aku macam blur sangat. aku tak faham. aku ke yang bagi kad tu? the next thing aku cakap, " ni bukan tulisan kau. tulisan kau tak buruk macam ni." and then aku pandang dia pastu aku blah. dalam hati aku, aku nak ejek awek dia for being cheesy tapi sebenarnya aku yang cheesy.

aku jalan balik. and then, faded, black. the dream ended there. kenapa aku rasa mimpi aku bangang sangat? orang kata mimpi mainan tidur. mimpi ni kerja syaitan. tapi mimpi ni jugak terjadi bila kita berfikir banyak sangat. aku tak faham. kalau nak ikutkan, apa yang banyak aku fikir kan ialah pasal posting. tapi dalam mimpi tu tak ada langsung apa-apa yang ada significant dengan posting. even kawan-kawa maktab aku pun tak ada.

bangun tu ak duduk kejap. kepala rasa pening. tak lama lepas tu dengar suara mak kejut sembahyang subuh. aku terus basuh muka, amik wudhu, sembahyang. lepas sembahyang tu aku termenung lagi. aku tak ingat apa aku fikir sampai aku terlelap lagi kat tikar sejadah.

whats wrong with me? what am i thinking. i certainly doesnt think about shai anymore. ok, ni bukan helah bela diri. tapi memang tak pun. serious. i have a lot to look forward to than to look back. but why on earth is he appearing in my nightmare?


p/s: hari tu aku mimpi idin merisik adik F. how crazy is that? im going nuts!

8 comments:

dania said...

mlm td aku mimpi Gibbs dlm NCIS tu lamar aku... rase cmm xnak bangun je. haha

BuDaK cOmOt said...

hahahahah ko ni mmg lawak laa....
dah lama aku tggu entry ko..tak pasal² kuar lak entry bengong camni hahahahha i think u need a really nice outing and hangout hahahahha

g laa berjalan tgk wayang ke...minum²ker....serrabai seh!~
hahahahhaha

cheers!~

amalina wahida said...

muaahaha.. kelakar. tapi kan, ada orang pernah cakap, kalau kita mimpi orang tu, orang yang kita mimpikan tu sebenarnya rindu kat kita..

Lucy S. said...

lately aku mimpi ex aku jgk.

i dont love him anymore.

aku rasa aku berdendam kot.

thats why la aku slalu layan dia mcm taik bila dlm nightmare sekalipun.

Unknown said...

kenape aku tak dtg e-day ko nih?
apsal nila najwa plak yg dtg?
apsal merepek sgt mimpi ko nih?
isk isk isk

btw, i miss u so much weh!

cik nurulain said...

marda: mimpi ko adalah fantasi. seperti jika aku mimpi ezad exist melamar aku.

si bengong: bukan ke entry aku mmg merepek je semua. haha.


alynn: aku xpst aku bdendam ke x. mcm xde pk psl dia pun

diba: ko rs pelik, aku lg sejuta rs pelik. miss u too babe.

amal: akk hrp teori tu btul amal. if its the other way round, i wanna kill myself.

BuDaK cOmOt said...

hahahahahahahah wey, ko apehal lately ni...?

Unknown said...

CN ~ F tak baca ke?? haiz

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails