Saturday, January 22

time will NOT heal pain.

ada orang tanya aku, how come aku ni confident sangat dengan diri sendiri? kawan yang rapat dengan aku mesti tahu sangat dengan level of confidence aku tentang hampir semua benda. paling penting penampilan ah. aku rasa mesti orang macam pelik gak, minah ni takde lah cun tapi mak aih dia punya confident?

even dalam bercakap pun aku macam tu. kalau orang tanya something, ada je jawapan aku. as if aku tahu jawapan nya. tapi seriously, its not always as it seems. apa yang orang nampak tu kadang-kadang reflection yang aku cuba pantulkan je. yang baik, yang akan represent diri aku.

pada hakikat nya, semua pun tahu, mana ada manusia perfect? mana ada manusia tanpa masalah? orang kaya ada masalah, orang miskin pun ada masalah. orang cantik ada masalah, orang kurang cantik pun ada masalah. orang berpelajaran ada masalah, orang yang kurang ajaran pun ada masalah. hahaha.

dalam hidup ni yang penting nya kena sentiasa posiif je. cakap macam senang. tapi nak positif tu macam mana? ntah lah. aku ni mungkin ada bad side sendiri. aku mengeluh hampir tentang semua benda. at the end of the day aku akan resolve balik benda tu. aku takkan biar dia hanging. aku akan decide sama ada nak pikir yang elok atau nak abaikan je sebab benda yang aku anggap masalah tu sebenarnya tak penting pun pada aku.

aku ni macam yang orang nampak ada keyakinan tinggi, aku terlalu low self-esteem dengan famili sendiri. macam-macam aku rasa. dengan adik aku, aku rasa aku ni tak cantik. dengan idin aku rasa macam aku ni kurang boleh diharap. dengan faiz aku rasa macam aku ni kayu and tak ada seni langsung buat something. dengan ayah and mak aku sellau rasa aku tak pernah cukup bagus dalam apa-apa hal pun. its actually intimidating being around my family.

aku pun tak tau kenapa hakikatnya begitu. tapi benda ni lah buat aku kumpul kekuatan untuk nampak yakin depan orang lain. nak jadi yakin, kita kena positif, and nak jadi positif kita kena keluarkan kelebihan dan kekuatan perkara yang kita miliki. jangan kita kesali apa yang kita tak miliki.

seriously, kalau kau asyik nak merenung apa yang kau tak ada, dunia ni tak akan jadi lebih baik pun. benda yang kita tak miliki tu pulak, jangan kesali. sebaliknya positifkan benda tu dengan jadikannya sebagai cita-cita yang suatu hari nanti kita akan capai. its not easy but its not impossible.

so, chill jelah. pikir berat-berat pun tak guna. paling teruk pun aku menangis je. penat nangis, aku berhenti lah lepas tu baru fikir kenapa aku nangis. alah, orang yang tak menangis tu tak payah berlagak lah macam kau lagi kuat dari aku. somehow kadang tu aku rasa orang yang gembeng cam aku ni lagi kuat dari orang yang pendam and tak nangis tu.

yang lagi kelakar bila orang yang putus cinta, turn to me and ask me for advice. apakah? aku pun tak sure aku dah heal sepenuhnya ke belum. kelakar sebab dulu masa aku baru putus cinta pun aku gi mintak nasihat orang yang pernah putus cinta pastu macam dah happy. sekarang aku dah nampak bigger picture.

satu je aku nak pesan. time will not heal pain. LOVE is the one which will heal pain. jadi sebenarnya bila orang cakap nak lupakan seseorang kena ada orang baru, tepat sangat-sangat! cuma tengok juga lah macam mana cara nya and sama ada kau dah sedia menerima yang baru. kalau belum sedia jangan force. kesian kat orang tu nanti.



2 comments:

BuDaK cOmOt said...

pergghhhh!!!~ sangat tepat...

"time will not heal pain. LOVE is the one which will heal pain" Like sangat².....

heehheehhehehehhehheh
entry ko kali ni cam lebey rasional
hahaahahahahah

Unknown said...

ya Allah CN !
gle lame tak BW cni.. dh seminggu kot xdtg cni
plus 3 hari lps mmg tak on9..byk keje ngn herbalife

awk apekaba sayang?
hopefully sgt2 sihat :)
F sehat ke yang? :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails