Monday, January 17

misteri.

"apesal dah jarang update blog?"

"busy sikit"

"misteri la pulak"

"kenapa pulak misteri?"

"sebab tak bercerita, sebab tak menulis"

"habis tu dulu tak misteri lah?"

"aah, tak. semua dah tau. kalau tak cerita, tulis kat blog, takpun dua-dua"


haihh. ada orang rasa aku ni tak misteri. sebab aku banyak cakap and aku suka menulis. kesimpulan nya aku expressive orang nya. no wonder lah aku tak ramai peminat ek? yelah. lelaki kan suka kan perempuan yang misteri je. so kalau macam aku ni dah dikira tak misteri lah semua dah tau.

pada aku orang yang rasa aku tak misteri tu bodoh. haa, hambik kau. hahaha. tak kira lah aku atau mana-mana perempuan yang suka bercakap, suka menulis dianggap tak misteri sebab konon nya semua nya dah reveal. so dah tak exciting lagi. what the f***?

think about it. mana ada manusia yang tak ada rahsia? everybody have secrets. and pada aku sebenarnya, orang yang expressive ni sebenarnya lagi misteri sebab walau dah banyak yang di luah, pasti masih ada yang disimpan. dan apa yang disimpan oleh orang yang expressive ni lah misteri.

yelah. dia seorang perempuan yang boleh dikatakan cerita everything. mesti kita nak tau apa yang tersimpan? kalau pompuan pendiam tu, bukan lah misteri sangat pun. dia just berat mulut. or tak tau macam mana nak luah apa-apa. dia simpan lah. apa yang dia simpan tu tak semestinya menarik pun. no offense lah pada orang yang pendiam. semua ada stand masing-masing kan.

clearly, kau sendiri dah buktikan yang perempuan expressive macam aku ni misteri. misteri bila tiba-tiba macam ada sesuatu yang aku simpan. sebab tiba-tiba kau rasa aku tak banyak bercakap, tak banyak menulis.

biar la tak ramai lelaki minat pun. yang penting ada seorang yang sayang aku dan luahan serta tulisan aku pun dah cukup baik. apa yang aku tulis ni, biar bodoh macam mana sekalipun, aku tau ada seorang insan yang membacanya sebab dia ambik berat tentang aku dan berhasrat mengenali aku lebih dalam lagi melalui tulisan aku.

tulisan aku ni bukan untuk hiburkan orang macam kau. tak payah lah cakap banyak macam kau kenal aku. kau cuma kenal 'tulisan' aku je.

2 comments:

amalina wahida said...

saya sokong..

Unknown said...

CN syg....aiseh...lame dah fadh tak BW tetibe ade entry gini..
nape nih yang?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails