Monday, January 3

in the middle of the night.

aku ada satu tabiat ni. tabiat ni agak buruk. bila malam-malam aku tak dapat tidur, aku tak tahu kenapa, aku mesti terus rindu F. rindu sampai nangis. padahal during awaken hours aku selalu dingin pada dia. aah, kalau korang rasa aku lain masa dengan F, totally WRONG. sebab aku memang naturally dingin.

cuma kadang-kadang je mood aku sangat manja datang. tapi jaraaaaaaaaaaang sangat sampai aku selalu kesian kat F apa lah malang nasib dia tu. tapi dont get me wrong, walaupun aku dingin, aku clingy. siapa kata orang dingin tak boleh clingy? boleh sangat.

tapi, betul. kadang-kadang aku kesian kat F. aku macam akan tanya pada diri sendiri, "kenapa kau dingin sangat?" sometimes aku rasa macam aku ego pun ada. cara aku sayang orang, cara aku care pada orang bukan macam orang lain. tak percaya tanya nurin. aku selalu cakap kat dia aku ada cara sendiri macam mana sayang orang.

aku ni memaksa, suka mendesak, suka mengarah. ugly combo. tapi aku sayang F. aku tak tipu. kadang tu aku wonder, F tau tak aku sayang dia? hurm.

anyway, kembali pada cerita tentang bad habit aku. bila malam tak bole tidur aku akan rindu F sangat-sangat sampai nangis. then mula lah aku capai phone and hantar mesej panjang berjela pada dia. macam luahkan perasaan cinta pun ada.

but of course lah F tak balas sebab dia dah lama tidur. he's a tired, working man. of course he's already sleep soundly. but then knowing that fact, im still sending him those texts. lepas tu akan makin sedih sebab tak dapat balasan. lepas tu nangis lagi. bengong punya perempuan.

tapi malam ni, aku taknak lagi buat macam tu. bila aku rasa aku dah sampai tahap nak nangis sebab rindu dia, aku produce entry ni. biarlah aku luahkan kat sini dari kacau dia tidur lepas tu sedih tak ada balasan. aku pun tak pasti apa aku buat ni atas dasar taknak susahkan dia atau ego. macam jatuh lah air muka aku bagi cheesy messages kat dia in the middle of the night.

and tiba-tiba masa ni lah aku nak teringat pasal petang tadi masa dinner dengan mak ayah. aku order kuey tiaw kerang. ayah nak try char kue tiaw sebab dia tak pernah try. walaupun aku dah explain bahawa dia just ada kuah je, ayah insist on trying.

then masa kuey tiaw aku sampai ayah sibuk nak ambik, then aku cakap, "ni along punya, ayah punya ada kuah" "oh, ayah ingat ayah punya" punya lah ayah clueless tentang char kuey tiaw. sekali bila charkuey tiaw ayah sampai muka dia macam hampa. lepas tu dia glance kat makanan aku macam envy.

at that time aku tau ayah nak switch makanan dengan aku. and then at that time terus teringat F. :'(

dia selalu tukar makanan dengan aku. sama ada dia tersalah order makanan aku, aku
sendiri salah order makanan aku, makanan aku nampak tak sedap, makanan dia nampak sedap. u name the
reason. i really love him for that.

now dah sedih meleleh air mata. i love him for that sebab dia sebenarnya choosy gak in terms of makan, itu taknak, ini takanak. but he always willing to trade his food with me if im unhappy with my food. and then nanti aku bukan makan habis pun makanan yang dah trade dengan dia tu.

lepas tu dia akan glance pada makanan tu. and aku kena cakap, "d nak? b dah taknak lagi"  and dia akan terus ambik sisa makanan tu sebab obviously makanan yang aku taknak and tukar dengan dia tu memang tak sedap. lepas tu terpisat-pisat lah dia makan.

sedih nya. im missing him so much. sleep tight sayang.

3 comments:

ween said...

uh. knapa i bergenang baca entry ni t___t sweet indeed. now, i'm missing my partner too..

cik nurulain said...

huuuu. i noe how u feel ween. being distance is hurtful indeed.

Unknown said...

ain~ :'(
sedehnyeee
sgt same lah situasi kite bile malam takleh tdo
tp dilla xdelah sedeh bile die xreply msg..juat bile dh luah berjela dlm msg rase lega n bole tdo :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails