Monday, January 3

blessed.

since malam tadi lepas touching-touching lepas tu  produce entry cheesy nak mampos then tak boleh tidur, aku stalk satu blog ni. funny thing is, aku jumpa blog dia pun masa tengah meng 'google' something. tiba-tiba terus jatuh hati. bukan senang aku nak jatuh hati pada penulisan orang.

blog yang aku baca usually orang tu kenalan aku atau blog dia memang best. blog yang aku suka baca tak semestinya informatif pun. aku lagi tekan kan pada pengolahan dan laras bahasa. ceh dah macam munyi lak aku ni.

so bila dah fall in love dengan satu blog ni, terus nak khatam kan. tapi tak sempat kul 5.30 pagi tadi aku terlelap. pagi ni bangun, sambung 'mentelaah' lagi. suddenly keluar number tak dikenali kat screen phone aku. actually aku pakai hp lama mak sebab phone aku rosak, hp slide kan? probably something wrong with the ribbon.

haih, ntah siapalah call ni. sebab banyak number tak save dalam sim.aku risau kalau aku tak kenal, orang tu kecik hati. padahal number tak keluar. ive no choice pun to find out who's calling. aku angkat,

"hello assalamualaikum ain" aku amati kejap suara tu. hey i recognised that voice. :)

"eh, makcik waalaikumsalam. " hehehe. its my future mother in law.  how thoughful of her calling me.

and we talked for a while. rasa flattered gila sebab mak F call aku in the middle of the day. at this time usually mak dia balik rumah kejap solat and what not, nanti return to clinic back. and rasa flattered sangat sebab she's calling just to see how am i doing.

tanya aku dah dapat posting ke belum, tanya aku sihat ke, tanya aku dah makan ke. nasib baik dia tak tanya aku dah mandi belum, soalan yang baru je anak dia tanya aku then hampa sebab jawapan aku menghampakan. hahahaha.

rasa bersalah lak dalam hati. rasa macam im the one who supposed to call her. tapi apa kan daya? aku ni menganggur. jarang topup. selalu F yang topupkan itu pun setelah dia mesej aku tak reply or bila aku tak return his call.

huu. mak mertua aku rindu aku ke? why does i feel like everybody having thoughts about me. semalam makcik call aku. dah lama tak contact tiba-tiba dia kata teringat aku. yang ni pun aku rasa bersalah gak sebab lama tak tanya khabar dia.

lepas tu pagi ni, liyana post kat wall aku yang last night dia mimpi aku kahwin. kata orang bila kita mimpi someone tu maksudnya kita ingat kat dia. heh, ntah lah. but nevertheless, i feel blessed with people around me having thoughts about me. maybe something good will happen to me. who knows right?

6 comments:

Anonymous said...

ibu mertua sudah kerinduan pergi lah ke BP bertemu dgn nye =)

Nurul K said...

ain.. nak ikot pg BP.. hekhekhek. tp bukan ikot jmpa mak mertua ko la.

cik nurulain said...

aza ke tu? gaya nya mcm aza yg drop komen :)

Nk: gatai! ko nk jmpa sape?

ween said...

wah, da ada strong bonding dgn fil? kepuk kepang kepuk kepang *bunyi kompang* ^^

zaza said...

a`ah lol aza =)

Unknown said...

ain ~ :)
well..kalaulah readers blog nih tau yg kamu dh step 1 frward ahead :)
gudluck love ! :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails