Thursday, January 13

kau merubah segalanya.

menyampah lak baca balik entry emo sendiri. itu lah masalah nya bila tulis blog or diari ni. kita akan ada ability untuk tengok betapa bodoh nya apa yang kita buat and betapa bodoh jugak thoughts kita. sebenarnya aku suka. sebab at least bila aku dah stabil aku mampu rasionalize balik.

semakin lama aku duduk rumah, semakin lah aku rasa hidup aku ni macam housewife moden. pergi hantar mak gi sekolah konon macam hantar anak ke sekolah lah. then shopping for groceries. settle kan bil itu ini. hahaha. tak ke macam housewife tu.

alhamdulillah lah sebab terlalu occupy dengan banyak benda, aku tak berapa nak stress sangat pikir posting. tapi yang stress nya mak ayah aku. asyik bertekak je sesama sendiri tanya tak ada kawan kat JPN ke? kat KPM ke? kat PPD ke. aku diam kan aje. biar lah diorang je yang risau. aku malas nak kusut-kusut.

dalam kereta kalau dengan ayah, of couse lah akan bukak sinar fm or klasik nasional kan. so terpaksa layan je lagu apa pun. jenis aku ni, kalau aku tak boleh nyanyi lagu tu, aku akan cuba hayati maksud nya. itu cara aku enjoy lagu. tak chill ek aku ni? kalau orang lain tu senang je. layan beat , headbanging sikit-sikit sudah.

ok, anyway. tengah jalan-jalan dalam kereta ni, keluar lah satu lagu ni. aku macam familiar dengan lagu ni masa mula dengar verse dia. tapi tak dapat tangkap lagu apa. tapi aku hayati lah maksud nya. word by word. tiba part chorus aku dah realize dah ini lagu fauziah latiff.

bila aku hayati lagu ni, aku terasa macam lagu ni sesuai sangat untuk aku dengan F. tetiba terus teringat dia and rindu dia. ceh tetiba lah plak. anyway, ni lah lagu nya. dah dah jangan nak muntah hijau cakap aku tangkap leleh. bagi can lah kan sekali sekala.


4 comments:

Unknown said...

ohh
lamenye tak menyemak kt box komen nih :)


weewit!! ain..
dila jeles ngn ain :(

Unknown said...

hey2
OMG !!!
dila komen baru dgr lagu atas
okeh..nk grab gak lagu nih
sbb die kate "hubungan kita terjalin disebabkan kegagalan mase silam"
nak! nak !

ween said...

abah i pun suka lyn classic. pening dgr lagu zaman 60an. kalau sinar boleh terima lg (-_-")

cik nurulain said...

fadh: apa kau ni kjp dila kjp fadh. note sikit aku pggil kau fadh. hahahha. apa nk jeles nya?

ween: yeah. sinar ada lagu baru gak. klasik nasional tu silap haribulan berkeroncong bagai.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails