Monday, January 10

apa kau nak?

baca tak entry CANTIK ke? hahahaha. kalau baca, bagus lah. actually on the same night ada lagi satu insiden berlaku. tapi aku rasa macam takkan nak cerita dua-dua dalam satu entry? semak gila nanti. dah lah aku kuat menceceh.

anyway, malam tu masa aku tengah tengok cerita apa ntah, idin balik dari bazar. lepas masuk rumah, dia terus naik bilik. tiba-tiba aku dengar suara idin,

"eh, kau buat apa kat bilik aku. shooh shooh"

aku ingat, apa lah yang dia buat. rupanya dia halau kucing. tak lama lepas tu kucing tu turun bawah. duk mengiau-ngiau horror gila. aku macam malas nak layan pada mulanya sebab aku pernah cerita kan yang kucing aku semua suka choir.  anugerah terhebat diahaiwan ialah suara yang nyaring,

tapi makin lama aku biarkan, makin annoying pula lagu yang disampaikan malam ni. come to think of it, dari maghrib tadi aku dengar kucing ni ngiau-ngiau tak henti-henti. its kind of werid lah jugak walaupun diahaiwan ni suka ngiau tak henti-henti, reti penat gak makhluk tu selalunya. tapi hari ni tak penat lak.

then aku try jengah. aku tengok kucing tu ngiau-ngiau ke arah setor rumah aku. lepas tu kucing tu pandang aku and dia ikut aku sampai depan TV. dia pandang aku sambil teruskan ngiau. seriously annoying gila sampai aku bercakap dengan kucing tu,

"eh kau ni kenapa tak reti diam? kau nak apa dari aku?"

dia ngiau-ngiau lagi sebagai balasan. of course lah aku tak paham bahasa yang dituturkan. nurin je faham bahasa binatang ni. yang tak boleh blah nya, kucing ni buat muka sad cat. sayu gila kut. aku jerit kat idin,

"din, kucing ni ngiau-ngiau kat pintu setor. dia nak apa?"

"sengal lah kau. dia nak beranak lah. kau tak nampak ke perut dia tu?"

pastu terus aku check perut dia. ouh, macam sedikit bunting. lepas tu kucing tu manjang lah merayu-rayu kat aku dalam bentuk ngiauan. aku assume lah sebab muka dia macam sedih and ngiauan dia adalah sayu. dah lah tak ada orang lain kat hall. memang dia mintak simpati kat aku jelah kan.

aku rasa aku dah gila kut. tapi aku memang bercakap dengan kucing tu dengan harapan dia faham cakap aku,

"mana bolehhh beranak dalam setor..kau ni pun agak-agak lah...isk"

"miaw miaw miaw" aku assume dia cakap, tapi itu tempat aku diberanakkan mak aku dulu. cis punya kucing.

"tak boleh aku kata. betul ke kau nak beranak ni?"

aku tertekan betul ngiauan kucing ni buat aku anxious. tak boleh nak duduk diam. macam aku kena buat sesuatu. tiba-tiba kucing ni boleh gi nyelit belakang alamari TV yang penuh dengan wayar TV, astro and dvd. lagi lah aku cuak kalau dia buat port beranak kat situ. berhempas pulas aku halau dia keluar dari situ.

lepas dia dah keluar dari belakang almari tu, aku pandang dia, dia pandang aku. clueless. tak tau nak buat apa.

"din, camne ni din? kalau dia terberanak kat sini macam mana?"

"kau angkat lah dia masuk sangkar."

tak guna punya adik. dia tak tau ke aku tak suka kucing? dalam resah-resah tu, aku pon...

.
.
.
.
.
.
.
.
.

**bersambung**

p/s: jangan marah na. terpaksa buat seperate entry. karang berjela lak. sambungan nya tunggu esok pagi. (,")

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails