Friday, May 14

boring, dull, daily updates.

macam yang aku dah cerita semalam, hari ni agenda aku ialah beli barang bersama budak tarian. kitorang gerak dengan 2 kereta. semua ada kecuali aleen dengan cera. naik kereta aku dengan kereta nadia. ntah apa mimpi marina, tetiba dia nak join lak aku beli barang. aku on je lagipun kereta memang ada kosong.

 geng tarian.ni kat maktab, seko seko muka angelic. bila kat luar...haha. God knows.

memang sengal ah kan gi keluar dengan budak-budak ni. among all of them, aku yang paling tua. dah macam ibu ayam dah aku ni usung anak ayam ke hulur ke hilir. kitorang nak cari kain lace untuk buat veil. costume kitorang dah ada tapi part kepala nampak kosong sangat sebab tak ada sebarang accesories. tu yang nak tambah veil.

destinasi first ialah kedai hantaran. perkh. terberangan kejap masuk situ. barang memang comel-comel lah. bila dah masuk situ dah jadi macam-macam lak idea diorang ni. nampak bunga cantik, nak letak bunga kat kepala, buat sanggul. nampak kain lace nak kain lace. aduih karang sarat lak kepala tu. karang seko seko budak tarian menari menunduk je sebab kepala sarat barat dengan accesories. haha.

tapi kain lace tu dia jual mahal sangat. RM12 kut semeter. so, kitorang gerak lah ke kedai kain. marina pun pening tengok kerenah seko seko budak tarian. semua banyak mulut. bayangkan lah kalau bila aku bersama budak-budak tu, aku antara yang senyap. haha. imagine jelah macam mana budak tarian yang lain tu.

last last bila gi nagoya, jumpa kain lace yang cantik and harga pun reasonable. haha. tapi kain tu biasa nya orang buat langsir siang.kitorang leh wat veil letak kat kepala lak. haha. langsir pun langsir lah asalkan mengerlip nyah! kat nagiya tu pun budak-budak ni nak buat scene. kesian promoter tu kena layan 8 pompuan cerewet + banyak mulut. bila dah guna veil yang beli kat nagoya ni rasanya dah tak payah pakai bunga bagai dah sebab dah sarat sangat. so jimat ah sket.

model: nadia mak andam: ecah venue: nagoya. haha sengal!

setelah misi mencari veil selesai, semua bawa haluan masing-masing. budak kecik 4 orang tu gi melalak kat karaoke square one. budak tak berapa kecik 3 orang lagi gi PO. tak tanya lak ada urusan apa. aku dengan marina lak berjalan-jalan tanpa arah tujuan sambil menghirup cool blog ice blended oreo. 

dan mungkin jugak sebab dah tak ada tujuan sangat sampai aku berjaya hasut marina beli produk kecantikan kat kedai produk jepun kat square one nun. aku pun tak percaya dengan ability aku untuk mempengaruhi orang. eh eh, aku rasa aku boleh jadi promoter ah. bleh dipertimbangkan ni sebagai part time job before posting nanti. haha. ye ah, nanti dah posting kan 3 bulan mau mau tak dapat gaji. kena lah ada back up kan? 

masalah nya bukan marina je yang membeli. aku pun tumpang sekaki beli ampoule. lepas aktiviti shopping kosmetik, tiba-tiba datang tebiat seko seko nak belikan bf hadiah ulang tahun dengan ulang bulan. padahal harinya semalam, tapi hadiah baru nak beli. dah tu nak buat macam mana. semalam aku dengan marina dua dua sekali terbongkang kat bilik.

anyway, marina macam nak bagi muzamir coklat. so aku suggest lah kat dia, instead of dia bagi je coklat bodoh-bodoh, better dia buat  decoration ke apa ke ala-ala nak buat hantaran gitu. kalau buat sendiri, mesti lagi special, mesti si muzamir will be more appreciative. marina terus teruja. tiba-tiba je kitorang terus ada matlamat.

memang kelakar betul. aku bagi cadangan. tapi marina bayang kan lain. lepas tu bila cari barang nak decorate, serba tak kena je. haha. ntah pape je aku ni. padahal nak bagi kat bf si marina. yang marina nya pun 1, ikut je cakap aku. endingnya tak beli apa-apa pun untuk decorate coklat tu. tapi coklat memang dah beli dah berlambak-lambak. aku pun tak tahu lah macam mana marina jadahkan. tunggu dan lihat jelah. yang tak tahan nya bila tengok barang kat pasific, melimpah ruah lak idea si marina tu. siap nak buat album percintaan lah. aduhai. tak larat aku. itu pun aku halang gak. hahaha.

 berhasrat nak buat album percintaan tapi dihalang keras oleh aku.

aku pun beli something gak untuk F. lagipun date kitorang kan ditunda ke hari esok. aku macam dapat trace F ada buat surprise untuk aku. aku agak je melalui perlakuan dia lah. dia ni bukan jenis pandai cover sangat pun. so, tak kan lah aku nak tangan kosong kan? macam tak best lah. tapi kalau anggapan aku salah, takpelah. memang aku nak bagi dia something pun. its already 6 months. handling nurulain hanis is not like walking in the park. bravo to him :)

 kaki aku makin gemok kan? haihhhhhh... dah macam drumstick kat kfc.

ok lah. hari dah malam. jap lagi aku nak lepak bilik marina and marda jap. then aku nak berangan esok nak pakai baju apa untuk gi dating. baju apa yang akan nampak kan kaki aku nan gemok ni kurus ek? hahahah.

4 comments:

FuAd AhMaD said...

haha..
ain yg gmok..
jakel mura sket dr nagoya laa..
neway mak ayam mmg superbb..

cik nurulain said...

fuad. rindu ar nak zapin masta. dah tak bape ingat. nak suh fuad ajar. :P

aziehoneys said...

hik2.. mesti lar kepoh time na beli barang.. akak cam ta beasa plak dengan sikap dak2 kecik tuh..eheee.. dorg kan happening :))

cik nurulain said...

hakhak~ korg pun sama je. yg budak kecik tu dah mmg ah kan...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails