Friday, May 7

pandai-pandai nak hidup.

hari ni aku balik jb. tak tukar baju pun. balik dengan berbaju kurung. karang kalau aku tukar baju banyak pulak cengkadak nya, jadi makin lambat lak. dalam kul 2.30 gitu aku gerak.

macam biasa lah kan, kat maktab ni kalau nak keluar kena rekod kat komputer kat pondok guard. selalu memang aku pakai jalan je sambil buat muka adorable then lambai-lambai kat guard. haha. but then semenjak ada budak maktab yang hilang kat tasik Y yang rupanya kena culik dengan geng kak dahlia (geng mak nyah) uih..takut aku. baik aku rekod pengeluaran diri aku dari maktab. kalau aku hilang, ada lah rekod nya. kalau tak, hilang gitu je.

masa nak key in no ic tu, guard tu cuba memulakan perbualan dengan aku. urgh. menyampah nya. ikutkan, malas nak layan, tapi....hurm..

guard : hai awak.
aku : ...(buat tak tau, assume dia cakap dengan orang lain)
guard : aik? buat tak tau lak?
aku : oh, saya ke?
guard : haa, yela. nak gi mana cantik-cantik ni?
aku : balik.... (adeh malas nya nak layan, nak je aku terus bedezup masuk kereta)
guard : balik mana ek?
aku : balik jb....
guard : oh..jb...nak ikut boleh? nak kenal-kenal dengan mak ayah. (urgh, miang lak. tak nampak agaknya muka aku ni persis singa betina)
aku : .....(tak cakap apa-apa, senyum je)
guard : eh...diam lak dia. eh, sekarang jangan main-main tau. kalau bawak balik security guard, mak bapak cakap alhamdulillah. sebab sekarang gaji guard dah naik tau. (sambil sengih-sengih. apa dia ingat aku hadap ke?)
aku : yeke? yelah. tak kisah pun apa-apa. asalkan ada kerja kan?
guard : ada can lah ni?heheheheh (perkh gelak miang dia aku memang tak boleh blah)
aku : ........(sekali lagi, senyum aje)

adoi. birah punya guard. aku ni layankan aje. aku memang kena ampu sikit guard-guard ni supaya senang F nak masuk maktab fetch aku. haha. sengal ek? tapi nak buat macam mana. nak hidup kan. karang kalau pak guard nyampah dengan aku, aku kena menapak ke pondok guard sebab F tak boleh masuk, terkorban lah lemak kesayangan aku. yang guard tu pun 1, aku tak faham betul. hari tu elok je dia bahasakan diri dia pakcik dengan aku. apesal ntah hari ni nak menggatal. bulan mengawan ke hape? hahaha~

5 comments:

pago" said...

pak guard mengawan? hhaha.

cik nurulain said...

bukan pak guard je kut. haha

Anonymous said...

hhaha..funny la pak guard mcm nie

kuyam said...

lemak kesayangan???ahahaha
CnN oi,ape lg..layan je la derr
ade jgk pak gard cmtu
aiseymen~

Amalina E Azmi said...

bhahaha sengal aa guard tu...entri u sume chill2. release tension baca ur entri. :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails