Saturday, May 1

oh apa salahku? part 3

in previous entri, kak noli balik dari setor amik kertas barang 2,3 rim. aku pun rilek je lah. masa nak bagi kertas tu dengan muka tak berapa best, kak noli cakap kat aku,

"nanti, bilik guru kena beli kertas sendiri eh. bilik guru kan ada tabungnya sendiri. beli lah sendiri. hari tu bila orang pejabat amik komputer bilik guru bukan main marah lagi" nada tak payah cakap lah. agak meninggi.

aku tersentak ok! apesal tetiba nak lepas kat aku ni? apa salah aku weh? aku cuma messenger je. tukang amik kertas. aku confuse. adakah dia nak suruh aku jadi messenger dia lak? sampaikan 'amanat' dia tu kat the whole bilik guru?

aku fake a smile je bila kak noli cakap camtu. aku amik kertas and blah balik bilik guru. muka aku obvious sangat ketat. kak hanifah tanya,

"kau apesal ain?" kak hanifah ni memang rock sikit.

"kak, saya kena sound kak..." nada mengadu mintak simpati.

"kena sembur dengan sape lak...?"

"kak noli" jawab ku sepatah.

pastu aku pun cerita lah apa yang kak noli cakap kat aku tu. kak hanifah terus angin gak. lagi lak dia ungkit pasal komputer. komputer bilik guru tu memang jadi isu hari tu. sebab nya, itu komputer beli guna duit kebiru. letak kat bilik guru untuk kegunaan cikgu semua lah.

tapi hari tu masa kerani baru datang mendaftar, tuptup dengan selamba yaya nya orang pejabat hangkut komputer tu gi pejabat. haruslah smeua cikgu hot! sebab itu je lah satu komputer yang ada. cikgu-cikgu nak guna pun kena q. ni dia terus hangkut lak.

then, haruslah kak hanifah macam angin bila dia cakap pasal kertas tapi ungkit isu komputer tu. tiba-tiba kak non masuk bilik guru. kak non ni s/u kebiru. kak hanifah terus terjah kak non..

"kak, kita sebenarnya boleh ke tak amik kertas kat pejabat ni kak?" nada kak hanifah dah macam nak cari gaduh. kak hanifah ni dah lah tengah pregnant.

"eh, boleh lah. kenapa lak tak boleh?" nada kak non agak tegas

"ni, budak ni dah kena sembur dengan orang kat pejabat."

babak seterusnya pastilah kak hanifah bercerita hal yang berlaku pada kak non. aku innocent je duduk diam diam kat situ.

but then the next thing i know, perkara tu dah pun sampai ke pengerusi kebiru, cikgu halim. aku dah boleh sense something is going to happen. cuma aku tak tahu apa dan bila je.

korang rasa apa bad thing yang happen kat aku tu?

sila jangan amuk. bersambung lagi....

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails