Tuesday, December 14

dishes talk.

kejadian ini mengambil tempat (took place) di dapur ketika aku dengan mak tengah harmoni basuh pinggan.

"boleh lah mak, boleh lah...." kata nurin sambil tersengih-sengih.

pompuan ni dah beberapa hari merengek nak mintak hp abru kat mak dengan ayah. tekad gila dia. baru-baru ni dia buat tarian hp di mana dia berjoget-joget depan mak ayah aku yang sedang enak menonton TV sambil menggayakan hp dengan harapan mak dengan ayah faham hint dia.

tapi ayah cuma cakap,

"adik ni kenapa? dah tepi sikit ayah nak tengok TV"

whattt? hahaha. kasihan. tapi percayalah itu langsung tak lumpuhah kan semangat dia. alomost every day aku dengar dia merengek-rengek kat mak ayah. hari ni sekali lagi. urgh. lama-lama jadi irritating lak.

"kau nak buat apa hp baru nurin? hp kau bukan baru tukar ke lepas SPM hari tu?" tegas si kakak sulung yang annoyed.

"alah, mms aku macam dah rosak lah. alah, biar lah aku nak tukar baru pun..." menunjukkan kedegilan nya di situ.

"masalahnya hp yang kau nak tu nilai nya dah boleh beli notebook sebijik tau tak?"

"alah, takpelah. " dia dah malas nak reasoning dengan aku. yang dia tau, dia nak gak hp baru.


"hm, suka hati kau lah. aku ni hp dah buruk terkopak-kopak tapi malas nak tukar. kalau aku ada duit pun, tak ada nya aku nak tukar hp. zaman tukar-tukar hp dah berlalu dah" kata ku dengan gaya bajet matang. hahaha.

"eleh dik, zaman hp dah berlalu konon. padahal dia dah sibuk nak kahwin tu. hahahaha" kata mak dengan tak beragak sekali.

then dua-dua objek tersebut gelakkan aku.
















seriously, those wedding joke had to be stopped. makin berleluasa mak dengan ayah aku ni.

5 comments:

Unknown said...

ain..sile ajar fadh cara nak membebel dalm blog boleh tak?
hagagaggagaga
drp sume blog yg fadh ske masuk..mmg blog ko terbaikkklah ain...

ps : hamboih2....kawen eh.....hamboih2...waduh2...kawen eh.....waduh dongg ainn...:D

cik nurulain said...

haih fadh. bebel pun kena ajar ke? buat je macam sehari-hari membebel. hahaha. kata akak sulung harus lah pro dalam membebel kan?

kahwin? hm, tulah mak dengan ayah ni asyik buat lawak tu je. apa lah.

Nurul K said...

hehe..
entri ko pun byk psl wedding2 ni la cn... hahaha

cik nurulain said...

dah tu. memang dialog dengan mak ayah aku sekitar tu je. apa lagi nak story mory?

Anonymous said...

lol :))

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails