Wednesday, December 22

random thoughts.

aku tengok budak kecik main kat playground buat aku berfikir, betapa naif nya diorang masa ni. main nyorok-nyorok, main gelungsur, main buaian. main dengan mana-mana budak yang ada kat playground tu gak. within seconds dah boleh klik. terus je lantik siapa yang kena jadi tukang carik kalau main nyorok-nyorok.

aku wonder sangat, bila kah moment nya diorang decide untuk jadi sesuatu. jadi player yang puaka, jadi si bastard yang mulut macam sial suka mengutuk perempuan, si skema yang tak ada chance dengan awek hot atau si alim yang menundukkan pandangan bila berselisih dengan perempuan.

adakah itu ketentuan atau satu pilihan yang mereka buat sendiri? adakah mereka memilih untuk jadi skema? adakah mereka pilih untuk jadi puaka? macam complicated pulak bila difikirkan. tapi aku memang wonder, bilakah masanya yang diorang mula mencapah ke haluan masing-masing? bilakah masanya diorang bukan lagi budak kecik yang naif and bolek klik dengan sesiapa saja kat playground?

lately, kepala aku asyik pening. dalam handbag wajib ada panadol. and aku mulai emo gila. jerawat pun macam hape ntah. and usual bila benda ni jadi aku malas make up. bila malas make up sebenarnya buat aku malas nak keluar. maybe dah sampai that period of month kut. dahsyat betul sindrom aku ni. kenapa orang lain ak macam ni?

dengan surat posting tak sampai-sampai lagi. memang lah aku nak memberontak. hidup macam tak ada hala tuju. duit tak ada, nak shopping ke, jalan-jalan ke limited sangat. hati tak tenang nak merayap dengan poket kosong. and bila dah tiba umur macam ni, nak mintak duit mak ayah tu segan nak mampos macam nak masukkan muka dalam kotak. ego kut sebenarnya.

ok, dah start pening kepala balik. panadol!! mana kauuuu??

3 comments:

redmerah said...

kite xkn sedar bile kite berubah sbb sbenanye setiap saat kite berubah =)

Nurul K said...

boleh tak nak ckp. ikut gen mak ayah? hehe. takpe ain.. aku pun rase diri sgt emo gile bile time2 nak period.

cik nurulain said...

zatul: seriously? gila ah kalau setiap saat berubah.


nurul: aku terlebey emo mslh nya..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails