Friday, December 31

new year dan legally blonde.

i was watching legally blonde when suddenly ayah called. ceit, feeling nak speaking lak intro entri aku ni.

" long! mak nak gi jalan. tak nak ikut ke?" eh salah. it wasnt ayah actually. its mak.

"haaa...?" ok, ini habit. walaupun aku dengar apa orang cakap, aku akan sahut dengan haaaa? as if aku tak dengar and nak suruh orang ulang.

"mak cakap......, mak nak gi jalan!" and so, yeah. mak aku ulang apa dia cakap tadi buta-buta ignoring my habit.

"taknak lah." aku keluar tengok mak dengan ayah dah pakai baju siap-siap tinggal masuk kereta je. great! that is soooo them. dah siap baru nak bagitau. lepas tu expect aku siap dalam masa less than 5 minutes.

" kalau ayah gi jalan-jalan, gi shopping ke apa ke, jangan menyesal lak nanti" what? is he serious using that trick to me? hello, im obviously not nurin who would fall for that kind of trick lepas tu terus gelabah siap and ikut. apa lah ayah ni. he should know better before applying that trick towards me.

"betul ni taknak ikut? mak dengan ayah nak jalan-jalan, makan-makan, shopping-shopping..." huh? the first time doesnt work, dia nak try ugut aku kali kedua? aduhai. dulu boleh lah ayah. sekarang im 24 already. i wouldnt mind if im being left out in your jalan-jalan cari makan activity.

hahaha. dan ending nya memang aku tak ikut pun. besides, didnt i mention earlier? im watching legally blonde ok. takkan lah nak bail on legally blonde untuk ikut mak dengan ayah jalan-jalan. im 24 for God's sake! plus masa tengah tengok tu elle baru dapat tau yang si warner tu dah engaged dengan vivian. haha. sila tengok balik!

lame gila kan aku ni. orang lain ntah dah ke mana-mana agaknya untuk spent new year ni kan? tadi masa tengok legally blonde halfway tu ad call ajak keluar sebab dia dengan amer iskandar kat area majidee. masa tu dah kul 6 and obviously ayah akan pissed off kalau aku nak keluar dengan ad. tadi dia ajak ikut dia, beriya aku taknak. haha.

so endingnya, aku cuma menonton legally blonde sorang-sorang dalam bilik sambil makan prune sunsweet. unfortunately, itu je snek yang ada. kalau nurin tak ada, memang susah nak ada junk food kat dapur. aktiviti F pun tak kurang bosan nya juga. malam ni dia kata nak main futsal or badminton. sama je seperti malam-malam lain bila dia tak ada OT. dia tak celebrate pun new year. in fact, sebelum-sebelum ni pun dia tak pernah lah celebrate new year kat dataran ke apa ke. he's just like me, male version. hahahaha.

dulu ayah dia tak bagi dia gi merambu malam tahun baru nak gi dataran ke apa. so bila dah umur macam ni, dia pun tak reti nak celebrate-celebrate bagai. haha. lame ek? yeah, we're a lame couple! anyway, happy new year untuk semua. 2010 has been great year for me. ive been writting much too. :) looking forward to write even more in 2011.

7 comments:

redmerah said...

just like me...never in my life teringin nak g celebrate new year kat mane2 dataran...same goes to arif. it's better to be at home watching great movies!!! yeahhh, support ain!

cik nurulain said...

like seriously? hahahaha. jum kita bersama-sama jadi lame couple.

Unknown said...

ain...fadh pulak terbalik
im so intooo celebrating thingy nih
Kalau boleh sume bnde nk celebrate kt luar
mmg kaki jalan
tp bkn kaki shopping tau..fadh mmg ske gle menerawang dlm kete g mane2 tmpt yg best2 utk melepak ke...diner ke..cuci mate ke..
TAPI FAMILY FADH X SPOTING
susah gile nk kua kalau duk umah sndri
mmg x kua a kut

Fatah pon same
die pon kaki jalan..huhu

Anonymous said...

freak..

Anonymous said...

hehe..

Anonymous said...

sorry2..no hard feeling..juz trying to use diz comment application..quite usefull..neway good for being comfortable staying at home rather than going out celebrating new year..neway,happy new year mate..cheers..

Unknown said...

ain syg

jgnla nanges...alolo...
tulah...cerita dila agak same ngn ain..mmg same pong..
and kitorg breakup dlm keadaan dilla dh byk bulan x jmpe die
dlm keadaan rindu yg amat!!
msg xbls..call xangkt..
takpelah ain...
ade hikmahnye..
skrg kite da jmpe yg lebeh baik :)

ps : jgn gtau fatah tau.. ex bf dilla bru jeh call 4 hari yg lps.. bajet nak dila balik..wekk

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails