Wednesday, December 8

sisters day out watching Rapunzel 3D.

dah lama sebenarnya aku mengidamkan nak tengok Rapunzel. since cerita ni duk tengah iklan and belum tayang lagi aku dah duk berangan. F memang tak akan lah kan tengok cerita kartun macam ni. bagi dia merepek je tengok kartun kat wayang. ceih, macam lah transformer tu bukan kartun.

sana sini orang asyik menceritakan ke'best'an Rapunzel ni. dengki betul aku dengan orang yang sibuk buat review kat blog masing-masing pasal movie ni. aku ni, selain poket tengah rabak, aku jua tak ada kawan nak keluar nonton wayang bagai ni. siapa je ada kat jb? wahidah kat kluang nun. ony dah berlaki. takkan aku nak kacau daun? semua member lain jauh-jauh. apa lah nasib aku.

ntah kenapa malam semalam aku macam meronta-ronta gila nak tengok cerita ni. aku usha-usha showtimes cerita ni kat internet. pastu macam nekad gila pagi tu nak ajak nurin gi tengok cerita tu. sementara nurse kecik tu ada, baik aku heret dia, karang nanti aku dah tak ada kawan, geget jari lah aku. plus, aku nak tuntun ice-cream cake baskin robin dari nurin. dia janji nak belanja aku kek ais-krim tersebut.

mula tu ingat nak tengok kul 10.15 kat today's mall ulu tiram. perkh, tekad gila kan nak tengok. awal gila tu dah nak tercongok kat mall. lagipun aku memang tak pernah jejak lagi today's mall tu. jauh kan, kat ulu tiram nun. tapi biasalah perempuan, bersiap siket punya lah lama, tengok-tengok dah kul 9.40. aku rasa, tak berapa nak sempat lah kan nak pecut ke ulu tiram dalam masa setengah jam. jadi nya aku dengan nurin decide nak tengok kat jusco tebrau jelah. sebab aku nak tengok yang 3D punya.

si minah kecik ni sibuk nak drive lak. time nak mengejar masa ni lah dia nak drive. dia baru dapat lesen dia. ni tengah dalam probation period lah ni. kalau nak drive kena bawah pengawasan kitorang. tak boleh drive sendiri. berderau darah aku dengan cara minah ni bawak kereta. tekak aku macam nak terkeluar duk asyik menjerit je suruh dia elak itu ini. pastu muka dia boleh tempe je. hotak dia lah. kalau jadi pape mesti aku yang kena sembur dengan ayah.


pompuan gila yang drive secara merbahaya pastu buat muka tempe.

nasib lah tak berapa nak rush sangat sebab wayang kat jusco kul 11.20. kitorang sampai jusco tu kira agak awal lagi, dalam kul 10.30 gitu. tapi yang pelik nya dah agak penuh jugak orang. cis, kul berapakah orang-orangan ni tunggu depan gate jusco? siap harini parking free. tengok-tengok rupanya hari ni j-card day. patut ah orang macam semut.

nurin cakap dia kebulur. kitorang terus tuju food court. satu floor dengan food court tu bahagian kanak-kanak. perkh, tak macam dah berteritip troli kat situ kan? dah ada barisan panjang dah, aku tak tau lah diorang Q untuk apa. dahsyat gila. kul 10.30 dah ramai gini?

 nurin cakap gambar aku ni badan kecik, muka besar. haha, dah macam kartun pun ada.

sekali tengok rupanya diskaun tak mau-mau sampai 80% pun ada. gila harga runtuh ni. masuk padini pun ada diskaun gila-gila. murah nak mam semua benda! tapiiii! kena present j-card lah plak. ingatkan shopping dalam jusco tu je kena present j-card. sekali outlet kat luar pun join sekali j-card day. aku lak tak ada j-card. tak dapat lah aku membeli belah secara gila babi. hahaha. ceih, lisa surihani di situ ya?




 nasib lah aku memang tengah sengkek and tak ada duit. kalau tak, mau aku gi pusing ke SAB kejap, pinjam j-card mak lantas bershopping sehingga ke tahap bakal menyesali di kemudian hari. hahaha. takpe, takpe. tunggu lah aku ada gaji nanti. akan ku nanti ketibaan year-end-sale setiap tahun. yuhuuu!

ok, anyway masa nak beli tiket wayang tu, sejenak aku terlupa yang kalau wayang 3D ni harga dia mahal sikit. aku dah tau sebenarnya tapi macam terlupa. sekali hambikkk kau, rm42 untuk 2 orang. nasib aku korek-korek dalam handbag ada duit hari tu ayah bagi. sebab seingat aku dalam wallet ada 30 je kut. si nurin lak memang tak draw duit lagi.

fuh, nasib lah tak kemaluan kat kaunter tu. dahlah budak tu macam loyar buruk dengan aku. aku macam malas je nak layan. suruh kitorang duduk seat depan lah, tanya tak kerja ke lah. haish macam-macam. tapi aku balas dengan bersinis je. biasalah aku. cynical is the best damn thingy. haha. tapi kalau tak ada duit tu, mau jadi macam peristiwa kat stesen minyak dulu. hahah. refer entry [ini]

tapi apa pun, berbaloi lah bagi aku. tak ada lah semua part macam real nak mampos. tapi certain part tu memang masyuk. rasa macam watak-watak dalam tu terkeluar-keluar. hahahaha. si Rapunzel tu comel gila dengan mata bulat besar kaler hijau. serious comel macam heroin korea. yang si hero tu lak handsome nak mampus pastu charming gila dengan rambur beralun walhal dia penyangak. biasaklah disney, mana pernah buat watak utama hodoh? even watak beast dalam beauty and the beast tu pun kind of comell.

watak lain ialah sesumpah yang menjadi pengiring si Rapunzel tu, nama dia Pascal. tapi yang menjadi favourite aku tentu sekali kuda istana yang bernama Maximus. hahaha. kuda tu style! expression dia real gila. paling aku suka bila dia buat muka sinis or malas nak layan. poyo gila kuda tu.

yang seronok nya tentang cerita ni selain grafik dia yang cantik, ialah plot dia. yang kenal aku mesti tau, aku sangat pentingkan ploy cerita. kalau plot longgar and tak mantap, cerita tu automatik aku rate 1 atau 2 je. Rapunzel ni walaupun duration dia 1jam 40 minit je, garapan cerita tu bagus. part yang kelakar memang kelakar betul. mana yang sedih tu memang touching gila kut. ada satu part tu aku macam sebak lah jugak sampai menitik air mata aku ni ha..

 2 orang jakun nak tengok wayang 3D.


overall? aku suka. aku bagi 4 bintang setengah. :) tengok lah. kalau rasa 3D tu mahal sangat, tengok yang biasa pun ok rasanya sebab cerita ni memang entertaining sangat. makcik belakang seat aku yang bawak anak dia pun duk terbahak-bahak ketawa.

lepas habis wayang tu nurin belanja aku kek aiskrin baskin robin tu. aku pilih chocolate chip flavour vanila. ada topping biskut oreo siket. biasalah, aku memang apa-apa pun oreo manjang. kat mcD makan aiskrim mcflurryoreo, cool blog pun choice aku adalah ice blended oreo. agaknya kalau anak tokei oreo ngorat aku, aku terima kut. hahaha. verangans lah ain oi.

tapi kan, tapi kannnnn, bagi aku tak sedap mana pun kek aiskrim baskin robin tu. punya lah digembar gemburkan lazattt gila. tapi? hampesh. nurin beli ice cream. sambil mentekedarah, sambil bergosip. half way tu, aku dah mula terkuis-kuis kek tu. sampai nurin cakap, "kau sebenarnya dah taknak kan kek tu? baik kau ngaku je" 

huh, memang aku dah tak boleh nak telan pun. tapi aku sayang, rm11 kut satu slice. lagi mahal dari secret recipe punya. at least kalau secret recipe tu, mampu gak aku habiskan. agaknya tekak aku ni memang kampung kut. orang lain kata sedap, aku boleh tak layan lak? haha, tekak jawa memang camni lah gamak nya.

balik nya tu aku yang drive. lagipun kena fetch mak kat sekolah. tak kuasa aku nak terjerit-jerit dengan cara si nurin tu drive. dia pun pasrah je lah.mesti torture gila jadi dia. nak drive ke mana-mana mesti ada orang kena ikut. hahaha. padan muka kau nurin.


bila 2 beradik pakai shades bingkai putih macam ni kelihatan terlalu overrrr kan?

7 comments:

Unknown said...

aku setuju dgn kate2 nurin " nurin cakap gambar aku ni badan kecik, muka besar. haha, dah macam kartun pun ada"
setuju sgt2. hihihi.
jgn maraaaa ye CN *wink ;)*

cik nurulain said...

ciss, macam ni ke kwn? hahaha. memang pun muka aku besar. ape la nasib. muka besar, kaki pong besarr..

ween said...

tp tops u cantikkk! *tiba2*

cik nurulain said...

ehe, cantik ke ween? first piece ever i beli kat old blossom box :)

ween said...

cantik! u bought it online or u went to the store? teringin sgt nak pergi jezmine boutique! :(

cik nurulain said...

online lah dear. i tak penah jejak kaki pun kat boutique jezmine tu. tapi mcm cool kan?

weengorgeous said...

yep! nanti kita pergi nak? hehe. CN, u sgt cool in real, funny ok. kelakar tgk gelagat u n friends haritu. totally like u in blog ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails