Friday, December 17

hidden tears.

its been a while since i last cried. seriously dah lama. and its been a while since i last cried like HELL. nangis sampai hidup tersumbat and buat aku sesak nafas. nangis sampai dehydrated lepas tu badan aku panas and kepala aku pening.

who said big girls don't cry? big girls do cry especially ME.

kalau dulu bila berdepan dengan masalah macam ni, sambil nangis teresak-esak mesti grab phone and call siapa-siapa untuk listen to all the whinning. be it boyfriend or bestfriends. mesti mengadu dengan sangat emosi dan mengharapkan tempat mengadu tu berkata, " kau tak salah, memang dia tak patut buat macam tu..."

jahat. memang pun. tapi aku macam tu. aku tau ada orang tak suka dipujuk bila dia sedih or down. tapi aku nak dipujuk. that's just me. tapiiii, itu dulu.

sekarang ni, ntah lah kenapa. mungkin atas dasar dah dewasa, even masa tengah emosi menangis pun masih sempat berfikir, "apa orang akan fikir kalau aku ngadu pasal ni? nanti burukkan dia plak.." tiba-tiba fikir pasal maruah orang. dulu memang tak ada lah nak fikir tu semua.

then, niat nak ngadu kat boyfriend, tapi terdetik, "tak pelah. takkan benda macam ni pun nak mengadu? dia kerja. takkan nak bug dia dengan benda macam ni?" how mature my thoughts are. kalau dulu, jangan cakaplah. shai kat sarawak tapi aku pernah call dia mengadu sikat aku patah. siapa ntah patahkan. how immature was that?

so ending nya tadi, aku cuma menangis tersedu-sedan sorang-sorang. sampai kepala memang dah pening gila. sampai sesak nafas and aku kena ubah position baring supaya hidung aku tak tersumbat and aku boleh bernafas. how ugly was that.

lepas tu tidur. oleh sebab terlalu emosi, sampai masa tidur pun termimpi berdoa supaya tak dapat posting jb. mimpi ya. betapa terjejas nya aku waktu itu. tapi lepas tu bangun dari tidur dengan terhuyung-hayang. and bila boyfriend call and detect suara tak best, terlalu susah nak spill out kan. sampai kena mesej sebab taknak boyfriend rasa diketepikan dengan apa yang dirasai.

hurm. being adult is surely SUCKS. aku dah mula rasa macam ni. this is only a start. lepas ni hidup aku mesti berkitar nak pleasant orang lain semata. semua kena fikir orang lain. even time sedih and down pun aku fikir orang lain.  :(





if this what it takes to be an adult, aku seriously tak sabar nak jadi orang tua. masa tu orang akan kena jaga perasaan aku balik.

4 comments:

redmerah said...

ak pun pnah mcm tu ain..tp bile ngn arif..trus jd much2 matang dr diri sbena..tp ak hanya nangis bile dgn die aje..ngn org len xley nak spill ape2 prob pun...xtaula ngape..walaupun prob tu btw kitorang..haha..

cik nurulain said...

mslh nya zatul, aku ni nangis sorang. haih, kalau depan boyfriend aku lagi lah aku tak nangis. nape ntah. dah tiba masa matang kut. pape pun simpan sorang je.

Lucy S. said...

aku tak cerita prob kat kawan. boyfriend pun aku tak prefer. heh. tak reti doh.

cik nurulain said...

yeah. kadang-kadang tu rasa macam takkan ada sesiapa faham kita.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails