Friday, December 17

keras.

kejadian ini berlaku di waktu petang, ketika ayah baru balik kerja. kebiasaan nya, bila ayah balik kerja aku dengan nurin terus siapkan makan. ambik pinggan, cawan, mangkuk basuh tangan, cedok lauk, cedok nasi and buat air nescafe ayah.

walaupun dah ada maid, tapi masak-masak mak yang buat. aku dengan nurin tolong. maybe sebab bibik tu masak tak sedap? haha. kezam sangat tu ain. anyways, beras yang kitorang guna sekarang ni sangat pelik. ia memerlukan sangat banyak air. biasanya aku masak nasi guna portion air dan beras yang sama, it works perfectly well. but then the other day, aku masak, nasi menjadi kind of keras.

ok sambung cerita. masa aku tengah bancuh nescafe kat dapur basah, ayah tengah cedok nasi kat dining table. tiba-tiba je ayah bersuara,

"nasi hari ni lembik lah pulak. siapa yang masak?"  cis ayah ni. ada je yang tak kena.

"lembik sangat ke? harini nurin yang masak...." jawab mak cuba mendefend pompuan gila tersebut.

" hahaha, kadang-kadang benda macam ni pun boleh reflect personaliti orang" kata ayah sambil ketawa kecil.

whatttt? personaliti hape nya plak ayah ni. dah lah gelak tak bersalah. tiba-tiba aku bersuara dari dapur,

"along dengar lah! ceih! nak cakap along ni keras lah tu!!!!"

lepas tu ayah ketawa tapi cuba deny kata-kata aku. eleh padahal aku rasa ayah memang fikir aku ni 'keras' pun. not as in keras macam laki ke apa. aku ni still ladies ok. still suka shopping, gilakan handbag, obses terhadap figure badan. that's all ladies kan? tapi personaliti aku. aku degil. walaupun aku nampak macam obidient sangat, aku sangat keras and deep down inside i rebel.

unlike nurin yang kita nampak macam rebel sebab dengan tak pakai tudung nya, pernah sneak out jumpa bf nya (sekarang dah ex) and other stuffs lagi, deep down inside dia adalah soft. sangat mudah mintak maaf even though dia tak pasti dia salah ke tak. mudah mengalah walaupun dia sebenarnya anak bongsu and tak perlu pun nak mengalah. compare to me? aku belum tentu akan apologize even if aku tau itu clearly salah aku.






p/s: aku dah malas nak peduli pasal berat lagi. its hard to resist food. to be exact, the yummy ones.

p/s/s lagi: aku rindu F. ada sesiapa lagi rindu bf dia, angkat tangan?

7 comments:

miss pfr said...

0f c0z la sy rndu bf sy di JB sane..heheh

amalina wahida said...

**angkat dua2 belah tangan!!**

Unknown said...

angkat kaki bule? =|

cik nurulain said...

dila: tu lah asyik jumpa je. bila tak jumpa dah angau.


amal: eleh. tahu sgt. tgh mabuk kan amal? snyap2 je eh..


diba: angkat lah. boleh buat akrobatik.

Unknown said...

angkat kaki dr sini sbb saye tade sape utk dirindui =|

Lucy S. said...

aku nak korek hidung. tanak angkat tangan.

cik nurulain said...

diba: ramai je org utk kau rindui, for instance, aku!


alynn: selekeh siot ko. anyway, takkan korek idung guna 2-2 tangan? ke ko ada satu je tgn? haha~

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails