Monday, December 13

disposing ain, is damn easy.

malam tadi aku dapat tahu satu benda. and benda tu buat aku pissed off gila. sebab benda tu dilakukan oleh orang yang aku panggil sahabat. benda yang dia pernah buat suatu ketika dulu and aku marah, now dia ulang lagi. serious aku marah. sebab aku terfikir, kenapa dia buat macam ni?

and macam-macam bermain dalam fikiran aku semalam. rasa macam nak balas dendam pun ada. sebab aku geram sangat. but then someone ni cakap pada aku, "kau anggap dia bestfriend kau, tapi adakah dia anggap yang sama?"

dengan soalan tu, aku terpana kejap. maybe, aku exagerate things je. walhal pada orang lain nothing. even for that particular person pun maybe semua ni nothing. mungkin dalam hati dia, "eh kenapa dia ni nak freak out sangat?" yeah, maybe.

bila dah terfikir benda tu aku mula berhenti nak benci dia. aku terfikir, if i meant nothing to her, why should she matter to me? and then aku jadi sedih. sedih gila dengan diri sendiri. sebab one thing pasal aku ni, sejahat-jahat aku, busuk nya hati aku, evil nya niat aku, aku tak sewenang nya nak cut off people from my life.

sesiapa pun. orang yang pernah matter, pernah jadi penting. aku tak cut off them easily. melainkan orang-orang lain yang semudahnya buang aku. aku ni terlalu keji ke? tak ada langsung perkara yang boleh buat orang rindu pada aku ke? aku ni useless ke?

scandals, ex-boyfriend even friends. senang je aku dibuang. selama ni aku memang dah fikir dah tentang ni. bila orang yang aku duk berkawan masa aku single, terus walk away bila aku dah couple dengan F. not firgetting my one and only ex-boyfriend. walhal pada awalnya aku dengan dia berkawan. tapi bila dah putus he seems like he wants nothing to do with me.

and semalam kind of kemuncak bila aku realise even kawan pun macam tu. aku sedih sebab despite apa yang yang dia pernah buat kat sekolah dulu and years after that, deep down inside aku masih anggap dia sahabat. i used to tell her everything. i wont forget that kind of person. but knowing how easily she disowned me, it break my heart so bad.

and pagi ni aku bangun dengan rasa tak bersemangat langsung. im a bad person. people throw me away like they throw tissues after they blow their nose. takpe lah. semua orang dah ada life sendiri. so is she. good luck  with her life. may she get all the happiness in the world.

maybe you have your own explanation, maybe not. maybe you just dont wanna give a damn at all. i wont know, because you wont tell. so i think this is the end of us. have a blast life surrounded by your other angelic friends. hotter i guess.

3 comments:

Lucy S. said...

kita punya situasi sebijik sama! dialog "kau anggap dia bestfriend kau, tapi adakah dia anggap yang sama?" ni pun ade org pernah bagi kat aku!

aku bengang sbb my "exbestie" tu dah ulang silap yg sama, i kinda bengang, then dia buang aku dari fb. hahaha. but still komen2 dgn sepupu aku. -.-"

seriously ur life sama dgn mine! i lost sooo many friends, kdg2 org laen start dulu, kita freak out, n they treat us like we're a bunch of criminals. then ta-da, terus end friendship mcm tu je. loser betul.

hohoh sorry emosi jap. tp seriously i understand what u're facing. keep ur chin up girl.

cik nurulain said...

really? aku ingat aku je selalu dibuang dengan sewenang nya. like seriously, teruk sangat ke?

haha. thanks for the long speech. it kind of cheer me up! :)

Lucy S. said...

haha, sure no problem :)

i dont know. baru2 ni pun i think like im the bad guy. but ada je org pujuk, org laen yg start dulu, so dont put the blame on myself.

so i agreed :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails