Tuesday, June 22

its everything, and its gone.

kepala hotak aku messed up gila. seriously. cuti tinggal beberapa hari lagi and tetiba laptop aku nak buat hal. aku pun tak tau mana silapnya. elok je aku nak update blog semalam, tengah duk nak save picture, laptop aku tiba-tiba jam, hanging tak boleh buat apa dah.

laptop aku ni memang selalu hang sejak aku install sim. tapi selalunya aku relax je. semalam tu aku memang rasa cuak gila as if aku tau something bad will going to happen. indeed it did happened. aku try nak on balik laptop tu. tetiba dia keluar, unable to read disk. press ctrl+alt+del to restart.

bila aku buat macam yang dia suruh, the same thing pop up. ini dah macam kes hari tu. tapi haritu terus gelap je lappy aku. aku dah cuak-cuak gila. terus call idin. idin suruh tunggu dia balik. tapi yang membuat aku makin cuak ialah bila idin balik kerja and dia try check lappy aku, dia sendiri tak tau nak buat apa. padahal selama ni dia lah yang selalu godeh lappy aku tu kalau ada problem.

dia bawak lappy aku jumpa dengan member dia. hurm. i have a bad feeling about this. lepas tu, lewat malam tu lepas idin balik dari bazar, aku terus terjah dia. berdebar-debar. "long, data kau tak boleh selamatkan. disk kau tak boleh read langsung." WHAT? ini memang gila.

seriously aku menangis semalam. dugaan apa ni? sedangkan aku pernah ter delete satu folder gambar gi konvoi raya dengan classmate aku pun aku meraung. ini kan pulak the whole thing yang aku ada? its not just the data which i might need for my action research, but its everything. segala gambar, segala lagu. hilang dalam sekelip mata?

adik aku cakap, "gambar tu amik lah kat kawan-kawan kau..." hurm dia tak tau. selama ni aku lah yang suka amik gambar. aku lah yang simpan segalanya. orang lain kalau hilang gambar, tak sedih sangat at least boleh sedut balik gambar tu semua dari aku. tapi kalau aku punya yang dah hilang?

aku masih tak boleh process everything. aku cuba nak cari hikmah disebalik apa yang terjadi ni. aku depressed gila. kejap-kejap temenung, then nangis lagi. mesti orang rasa aku exagerate je semua ni. but its true, aku sedih gila. lappy aku tu tanpa segala isinya, macam jasad tak ada roh, tak ada jiwa. yeah yeah, call me drama queen and all. i dont care.

aku tak tau berapa lama baru aku boleh let go of benda ni. aku sedih gila. macam nak meroyan malam tadi bila dengar idin cakap macam tu. how can he be so calm? dia tak kenal lagi ke along dia yang macam pelakon soap opera ni? i can cry over anything. ANYTHING. but this is EVERYTHING that we are talking about.

masa aku duk termenung tu, nurin cakap, " dah lah. apa lagi kau nak tangisi? benda dah tak ada long. pergilah mengadu kat sesiapa...eh, lupa plak selalu kau mengadu kat laptop kau ek? hehe" what the hell? tergamak betul adik aku ni. apesal semua orang macam enjoying this? torture gila. dah lah aku sedih meratap gila. orang boleh make fun lak. this is seriously, A SERIOUS MATTER.

aku dah tak ada mood. aku terlalu sedih. dah lah. aku nak stop. nak pergi nangis lagi.

2 comments:

NK said...

lahai ain. siannye la. dah2 jgn nangis. ni ko pki lptop sape ni nk update blog?

cik nurulain said...

guna pc adik aku ni ha...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails