Sunday, June 20

ONE NIGHT, underSTAND? part 2

ok, meh sambung cerita.

oleh sebab gerak pun dah malam, aku dengan nurin tidur jelah sepanjang dalam kereta. tup tup je dah sampai tangkak. then tak lama lepas tu, jumpa lah hotel l** p** tu.

eh, masa kitorang nampak hotel tu, aku dah ada bad feeling dah. nurin cakap kat aku, "weih kan aku dah cakap amik yang sri ledang!" aku jawab "penuh lah. kau ingat aku sengaja ke?" nada aku macam membentak gak. dia ingat dia je ke yang rasa creepy? aku punya jantung pun dah berdebar-debar dah ni.

hotel dia bukan yang ada own building punya jenis. jenis hotel yang attached dengan bangunan lain. kedai makan and kedai runcit semua. tapi masa tu aku try pujuk diri aku. sebab masa aku kat matrik perak dulu, mak pernah stay kat hotel macam ni. tapi elok je hotel tu. ada bilik air, aircond tv semua lah.

but then, bila dah naik tangga half way tu, aku dah mula rasa tak sedap hati. lagi-lagilah bila kitorang tak jumpa lobi hotel. tup tup nampak ada kaunter macam kaunter depan tandas awam yang kutip 20 sen kalau kita nak masuk tu. and kat situ ada cina tengah terbongkang tidur.yarabbi. could this be worse?

weh. aku dah cuak. cuak 2 benda. 1, aku takut kena marah dengan ayah sebab hotel ni aku yang cari. 2, aku takut kitorang betul-betul kena stay sini malam ni. peh, aku macam lagi rela kena marah dan kena blame bertubi-tubi daripada kena stay sini malam ni. menakutkan.seriously, macam rumah tumpangan pelacur, tempat dia stok-stok untuk buat projek seround 2 gitu. argh. bahasa aku dah maca sial sebab dah tak tau nak describe macam mana lagi tempat tu.

aku tak boleh blah mak aku boleh gi proceed tanya kat cina tu. "i ada call tadi, book 2 bilik" cina tu condition dia macam mamai. dia terus bagi 2 kunci bilik. mak suruh aku check bilik aku. tapi masa tu sayup-sayup aku dengar cina tu cakap dengan ayah, "boleh tengok dulu itu bilik. kalau tak mau tak apa" omg. tolong lah ayah, mak. jom lah kita blah dari sini. kami pohon. tolong lah!!!!!

penderitaan tak abis kat situ je. bila buka pintu bilik. yarabbi. seperti yang aku describe tadi lah. bilik stok untuk buat projek! aku tak kisah the fact yang bilik tu takde tv.tak ada aircond, tapi takde toilet? argh!! dengan lantai dia yang lagi teruk dari lantai bilik darjah sekolah rendah. kipas siling dia macam ditakuti boleh jatuh bila-bila masa. then nak cakap betapa old school nya bilik tu, bilik air tak ada. tapi tetiba ada sink dengan cermin yang menakutkan gila. lebih baik tak ada dari ada cermin dengan sink tu. pastu almari dia kayu stok macam almari lama kat kelas sekolah rendah.(semua pakat macam bilik darjah sekolah rendah, baik aku tidur kat sekolah kalau macam ni gaya nya)

katil dia tak payah cakap lah kan?ada 2 katil. 1 katil queen, 1 lagi katil single. tapi katil queen tu macam berhabuk gila as if dah berkurun bilik tu tak dibersihkan. nampak macam haunted room pun ada, pelengkap mode haunted room ni memang lah sink dengan cermin tuh! (anti betul aku dengan sink and cermin tu) nurin cakap kalau dia adalah watak sim, dia dah mengamuk-ngamuk sebab ada sink tetiba dalam bilik. nyempat minah tu buat lawak time macam nih! aku tengah haruk nih.

aku dengan nurin decide, nak tidur sekatil je atas katil single tu. sambil baring dan hampir berpelukan tu, kitorang memaki nasib diri yang malang. boleh lak time tu nurin gila-gila nak blame aku,  

"kan aku dah cakap tadi. jangan amik l** p** ni. aku dah agak dah. kalau dah nama cina ni mesti cokia gila"

"mana lah aku nak tau? tengok gambar dalam site majlis daerah tu elok je. aku terpikir, takkan lah majlis daerah nak letak hotel cokia dalam laman web diorang lak"  aku cuba defend diri aku. gagal!

"aku dah tau long. aku dah pernah kena dulu masa rombongan sekolah. tapi cikgu kitorang yang kena tipu. nama dalam laman web, hotel selesa. ingatkan sama branch dengan hotel selesa kat pasir gudang tu. rupanya hotel cokia gak. tapi nasib baik cikgu fix benda tu. cikgu tukar cari hotel lain"

sambil berbual dan memandang persekitaran bilik, aku dengan nurin dah terpikir taknak tidur. sebab takut sangat. nak tutup lampu lagi lah kitorang tak berani weih.

tiba-tiba...

bersambung..

p/s: bukan sengaja weh. tapi entri terlalu panjang!

2 comments:

dania said...

ya rabbi... berketuntang aku
bateri low lak. mls nk bgn dah...
make sure ko abiskn cite ni mlm ni ain... jgn bersmbg sok plk. bley meroyan aku...

FaTiN said...

aku dah cuak nih...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails