Sunday, June 20

ONE NIGHT, underSTAND?

fuh, kepenatan aku sebab berjalan sepanjang hari. walaupun duduk dalam kereta je, kebas jugak bontot aku ni ha. ada perkara yang tak boleh blah berlaku. and bila teringat kan benda ni, aku contantly rasa nak gelak. haha.

ok, pagi tadi ayah suppose to fetch nenek kat airport. arrivals area 10 to 11 macam tu. kalau nak gerak dari jb pagi tadi memang macam tak sempat lah kan? nak gerak petang semalam, but then ayah ada function pulak belah malam, so tak dapek lah. mak bagitau aku, suruh book highway hotel kat seremban tu. maybe malam ni lepas ayah balik dari function tu, kita gerak half way dulu and spent the night kat highway hotel je. esok terus gerak ke klia.

aku pun ikut kan je lah. but then, aku check kat internet, dia kata fully book lak. aku try search highway hotel yang kat melaka tu, penuh gak. i figured, nak try cari hotel area melaka. maybe boleh spent the night kat melaka, so esok gerak from melaka je. aku check king's hotel penuh. seri malaysia pun penuh. and ada lah lagi 2,3 hotel yang aku try check. semua penuh. hish, baru aku teringat, ada sukma kat melaka. no wonder lah semua hotel fully book.

aku pun inform lah kat mak, "mak, macam mana ni? along dah check. tapi penuh. melaka pun penuh sebab tengah sukma."

"oh..yeke? kalau gitu kita cuba cari kat tangkak lah."

"tangkak?" aku macam dah pelik dah.

"haah la. melaka memang penuh. negeri sembilan lak takut ayah tak sempat sebab nanti balik dari function tu lambat.."

aku pun ikutkan jelah kepala mak. aku try search hotel kat tangkak and siap google map lagi hotel tu semua. bila aku bagitau mak, mak kata tunggu ayah balik baru kita book hotel tu semua. aku pun bookmark kan jelah page yang aku dah tengok tadi.

aku dapat list hotel kat tangkak tu dari site majlis daerah tangkak. yang official punya ok. so, aku macam takde lah nak cari yang lain-lain lagi. ada 2 hotel ni macam murah gila, RM50. aku rasa sesuai lah kut sebab kitorang sampai pun mesti dah area kul 1,2 pagi sebab gerak dari jb lambat gila.

2 hotel yang aku listkan tu ialah hotel sri ledang dengan hotel l** p**. maaf, tak boleh reveal nama hotel. nurin kata kalau boleh, jangan amik yang l** p** tu. tapi dia pun tak state reason dia secara jelas. aku ok jelah. then masa ayah dah balik tu, mak panggil aku mintak no phone hotel yang nak di book.

mula-mula call sri ledang tu.  adui. penuh lak hotel tu. mak tanya lah aku, ada save no hotel lain tak? aku pun terus lah bagi no phone hotel l** p**. tu. mak call then tanya, ada bilik kosong tak untuk malam ni? dia kata ada. mak pun terus lah book 2 bilik. lepas tu kitorang terus gerak. dari jb area 11.45 gitu.

bersambung..

3 comments:

dania said...

habiskan cite ko ni cpt... aku dh terbace nih...

Unknown said...

oi ape kesudahan citer ko nie..??
tp aku tau dow hotel ko tuh..
LOK PIN hotel kann..?? hahahahha!!!!

cik nurulain said...

sengal lah ko syam. punya lah aku cover baeekkk punya.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails