Friday, June 25

terlalu random.

aku benci jadi pemikir. bila kita rasa macam taknak pikir pun kita still kena pikir gak. yang menyakitkan hati, kalau kita tak pikir, takde orang lain nak pikir, semua buat tak kisah as if itu semua memang dah tanggungjawab kita untuk pikir. jadi akak sulung kena banyak berfikir. banyak berfikir untuk adik-adik. especially kalau dapat adik yang tak suka berfikir. naik risau dibuatnya. senang betul ada kakak yang tolong fikirkan. kenapa aku takde kakak, takde abang ek? hurm, mungkin aku tak suka orang tolong fikirkan apa-apa untuk aku kut.

aku tak suka bawak kereta kat jb ni sebab jalan dia banyak jalan besar jenis yang kau tak boleh nak cross. in stead, kena buat U-turn. macam haram gila. padahal dekat je pun sesarannya. but bila takleh cross, jarak dia jadi jauh gila. dah lah tempat nak U-turn jauh mak aih. bila kena drive macam ni, aku jadi mengantuk sebab aku nampak benda yang sama 2 kali sebab kena u-turn jauh.

aku menyampah gila dengan manusia yang baru je nak buat persediaan untuk amik medic kat india tapi kerek nak mampus. dengar je adik aku amik nursing, tak semena-mena nak kerek. macam lah kau dah jadi bos adik aku. pastu kerek dia tak boleh blah. macam lah semua manusia atas muka bumi ni desperate gila nak jadi doktor, tapi kau antara insan terpilih yang berjaya jadi doktor. orang bijak pandai ramai kut. aku rasa tak semua nak jadi doktor. bak kata idin kat dr shahdan, "eleh doktor, kalau semua orang jadi doktor, siapa nak jadi pesakit?"

aku tak paham dengan orang yang muka dia tua gila kut tapi dengan tak ada perasaan panggil kau akak. yarabbi. kenapa tak paggil mak cik aje? huh!

aku benci bila orang cakap muka aku garang and sombong. bila aku berjalan, orang tegur suruh aku senyum sikit. ape kejadah? takkan tengah jalan, takde angin takde ribut tetiba nak sengih? mental ke hape?

aku macam nak cepuk makcik kat kafeteria hospital tadi. lepas dah makan nasi sepinggan dengan sandwich telur, aku teman nurin beli makanan, pastu aku beli roti yang ada floss dengan sosej. depan kaunter tu gak aku nak makan then dia punya pandang macam nak terbeliak bijik mata. suka hati aku lah nak makan bape bijik roti pun. bukan aku tak bayar!

hurm, baru menaip sikit aku dah lapar. apa lah akan jadi dengan aku. k lah. aku nak gi cari makanan.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails