Friday, June 4

negative emotion.

aku sangat sedih. actually aku tak tahu perasaan sebenar aku. sedih ke. terkilan ke. kecewa ke. or kecik hati. but seriously some sort of emotion feeling i wish i never had to deal with. the emotion is so strong sampai aku kena tahan air mata dari menitis. macam tak elok. tengah makan. depan rezeki. plus if i make a scene, 3 minggu ni akan jadi sangat panjang.

mengikut pertimbangan aku sendiri, kalau aku cerita benda ni kat sesiapa pun even orang yang kenal aku luar dalam sekali pun, orang tu mesti akan cakap aku exagerate things je. drama je. but deep down inside, people will never understand how i actually live my life. being the 'not good enough' child among the siblings memang memberi aku pressure yang lebih. no matter what i do, i never seem to be good enough.

sebenarnya dah kerap sangat dah fenomena 'you're not good enough' tu berlaku. tapi mungkin sebab aku ni slow learner, aku tak pernah belajar nak deal dengan benda tu. everytime pun aku akan rasa sedih, down and macam nak lari sejauh-jauh nya. ke tempat yang aku akan lebih di hargai dan orang akan tunjukkan pada aku yang mereka menghargai aku.

sampai je rumah, aku lari masuk bilik and terus burst out. dari tadi aku tahan. i really dont want to make scene anymore. not at this age. enough lah. tak kira apa aku cakap pun, aku takkan menang. and takkan ada sesiapa pun nak sokong aku. rupanya jadi anak sulung ni bukan mudah. tak kira lah kau lelaki ke perempuan. sabar ain. Allah tak bagi dugaan melainkan Dia tahu kita mampu hadapi nya. mungkin aku cukup kuat nak galas beban sebagai 'anak sulung' ni.

aku betul-betul rasa nak luahkan segalanya kat someone. tapi penat otak aku berfikir. aku tak jumpa. tergerak nak call F, tapi dia ada some sort of gathering and i really dont want to bug him with my problems. lagipun, dari dulu pun aku jarang mengadu kat bf. sebab dulu bf aku jauh. and bf aku yang dulu jenis tak tau nak buat aku feel better. aku faham dia nak nasihat tapi bila orang luahkan sesuatu time sedih, we're supposed to make them feel better. in stead, dia buat aku feeling worse. dah takyah lah aku nak ngadu kat dia lagi.

aku makin sedih bila aku betul-betul tak tahu nak cerita kat siapa. kawan tu ramai. tapi cukup rapatkah aku dengan diorang untuk aku kongsikan private things dengan diorang.ni bukan setakat drama bf-gf. it more than that. aku percaya and pernah cerita the darkest thing dengan sorang je. someone yang rapat dengan aku, dekat dengan aku, dekat sangat sampai aku anggap dia macam adik beradik aku. tapi tu dulu. sekarang dah tak macam dulu. sekarang dah agak renggang.

im sure she dont mind to lend me her ears. she's that type of person. i knew her well. tapi dengan status hubungan aku dengan dia yang dah tak macam dulu, aku segan. out of nowhere nak luahkan personal things kat dia. plus, she might be busy preparing for the wedding. so basically, aku tak tahu mana lagi menyedihkan. the 'thing' that happened during dinner or the fact that i dont have anybody to turn to. nurin? no. not this one. cause she's the one causing the mess.

but while im typing this entry, F called. and so i tell the whole story. memang aku tak heal completely, tapi aku rasa lega. at least aku tau, bukan aku je alami perkara macam ni. its the thing you have to face when you're the eldest child. baik kau lelaki, baik kau perempuan. sama je. asalkan kau lahir dulu dari yang lain-lain.

ntahlah. mungkin aku over-reacted. mungkin. aku harap aku akan dapat lupakan benda ni. sebab 3 minggu tu lama kalau aku kena pendam segalanya dalam hati, takut akan meletus and things will be worse.

2 comments:

Unknown said...

i'm here for you, babe.
if anything, just call me k?

Nor Hanisah Zainal Abidin said...

i'll stay by your side in sickness and in health, in joy and in sorrow...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails