Saturday, June 19

penyatuan 2 jiwa.

tadi aku keluar dengan aza, and nurin. lepas gi kedai pemborong, cadang nak tengok sex and the city2. tapi kat leisure mall tak keluar lagi. aku malas lak nak gi tempat yang pack macam jusco and city square. jadi harapan nak menonton sex and the city terkubur begitu saja. takpelah, next week before balik maktab aku ajak nurin tengok. endingnya kitorang merambu kat festive street mall tanpa hala tuju, ends up makan brownies sambil lepak kat secret recipe. aza belanja ye. trimas aza. businesswoman kalau selalu belanja orang nanti business makin untung. :P

haih. tolong lah jangan freak out sebab aku nak cakap pasal kahwin lagi. biasa lah. musim cuti sekolah adalah musim berkahwin. mana-mana pergi nampak khemah orang kahwin. facebooking pun asyik nampak gambar orang attend wedding je. seronok tengok. kalau gambar wedding mesti full of happiness.

once, aku obses gila terhadap wedding. seriously. daily routine aku ialah membaca blog perkahwinan orang. gaya aku dah macam aku yang nak wat preparation nak kahwin. ntah lah. i just love the idea of wedding. bukan ceremony je, yelah. purpose nya ialah untuk meraikan penyatuan dua jiwa kan? selain nak announce yang the couple dah selamat diijabkabulkan.

tapi lepas suatu ketika yang aku rasa ramai orang tahu, aku macam stop obses terhadap perkahwinan. in fact at that time aku jadi macam anti perkahwinan pun ada. link wedding blog yang selama ni aku sekodeng, semua aku buang. dengar pasal orang kahwin pun aku menyampah. ntah apa masalah aku masa tu.

tapi lately ni aku punya keterujaan terhadap perkahwinan dah datang balik. suka tengok pelamin yang cantik-cantik, doorgift yang kreatif and memorable pastu wedding invitation yang classy gila. seronoknya tengok orang buat preparation wedding. aku yang tengok ni kata seronok tapi orang yang kena buat preparation tu punya lah azab.haha.

jeles sebenarnya tengok orang kahwin. ntah bila aku ni nak sampai seru. membe-membe ramai gak yang dah kahwin, ada yang dah bertunang. rasa macam hidup ni dah one step forward. lepas ni boleh fikir tentang nak bina keluarga. aku ni? belajar pun belum habis lagi. serasa macam lambat sangat hidup aku ni bergerak. bila tengok orang lain dah kerja, boleh pegang duit sendiri, boleh bagi kat makayah, then orang dah kahwin, tiap-tiap hari boleh ngadap their loved ones, serious aku envy!

masalahnya aku pun tak sure aku akan kahwin ke tak. sekarang ni segalanya tak pasti. tragedi dah mengubah aku menjadi orang yang hanya follow the flow. taknak terlalu mengharap pada sesuatu. taknak terlalu percaya terhadap sesuatu. i dont know of its a bad thing. tapi i felt much better now. takde lah nak sedih sedih ke hape.

adui. macam terlalu sadis je entri nih. hopefully F tak baca. lagipun tengah sibuk tengok bola, tak sempat kut nak baca. aku pun rajin update sekarang. bukan apa,karang dia freak out lak macam nak kena masuk meminang aku cepat-cepat. haha. tapi, bagus gak kalau camtu. :) hehe

k lah. aku nak bersiap. jap lagi nak gerak gi kl sebab esok nak fetch nenek baru balik umrah.

2 comments:

Unknown said...

"jeles sebenarnya tengok orang kahwin. ntah bila aku ni nak sampai seru. membe-membe ramai gak yang dah kahwin, ada yang dah bertunang. rasa macam hidup ni dah one step forward. lepas ni boleh fikir tentang nak bina keluarga "

at least u hv someone special that really cares about u.
just go with the flow. loves him the way he loves u.
insyaALLAH ade jodoh nnt sampai la cita2 dan impian ko nk bina keluarga tu.
i'll pray for you darling~!!

cik nurulain said...

babe: thanks weih. mmg aku perlu kan doa. :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails