Friday, November 26

bibik yang sengalan.

yeah! hari ni berjaya gagahkan diri untuk bangun pagi and exercise pagi. kalau ikutkan memang liat gila kut nak bangun. tidur pagi kan lazattt gila. tapi bila fikir-fikir dah 2 hari tak dapat senam sebab petang hujan, aku bangun gak. siap pergi kedai jalan kaki lagi pagi ni. wah, pagi yang sungguh menyihatkan.

balik dari kedai, dengar atuk jerit-jerit dari bilik. aku pun datang. duduk kejap. bila aku duduk, senyap pulak dia. hurm, aku tau atuk ni. saja nak attract attention orang. padahal she's doing fine je. aku faham, kalau aku jadi dia pun aku rasa bosan, rasa kurang kasih sayang. atuk dah tak boleh jalan. so kalau orang tak datang bilik dia, dia terperap jelah dalam tu sorang-sorang.

atuk jerit-jerit nak mintak air minum. aku tanya dia nak air apa, dia kata nak air susu. aku pun mintak maid aku bancuh kan susu atuk. sekali dia hantar, panas menggelegak susu tu. "hish!panas nya. macam mana nak atuk nak minum? kalau macam ni saya pun tak boleh minum. gi tambah air sana." ok, i might sound harsh, tapi kadang tu memang kena macam tu dengan maid aku ni.

mesti dia tertekan. ingatkan mak ayah aku gi kerja boleh lah dia relax sikit. tapi tak dapat lah kut. kalau aku tak suruh dia wat keje, karang ayah suruh aku lak yang wat keje. aku ni bab masak ke, kemas sikit-sikit tu aku ok lagi. tapi tang nak uruskan baju sehari-hari tu memang tak larat. ramai gila orang dalam rumah ni. penat nak membasuh baju, menyidai, pastu melipat lagi. yang kena iron, sah sah lah kena iron. huih, haru hidup aku diselubungi baju-baju tu semua.

tapi bagus nya maid aku ni sengal and blur sikit, adik-adik aku tak ada lah bermaharajalela. dulu kalau dengan kak yati, masing-masing macam tuan besar. sebab kak yati tu celik sikit akal dia. sebut je nak suruh buat apa. si nurin tu dulu sampai mintak kak yati tolong dia buat homework. mana yang kena gunting ke apa ke. tapi sekarang, kalau diorang suruh maid baru ni buat, lagi sakit jiwa dibuat nya. atang tak betul je dia buat. so daripada sakit hati, baik buat sendiri. hahaha.

ok, enough babbling already. aku nak gi bukak tudung saji isi perut. lepas tu nak mandi and then tengok scott pilgrim vs. the world kat pc idin. semalam tengah tegar nak tengok tak boleh open lak file tu. format ape ntah sampai tak boleh buka kat laptop aku.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails