Tuesday, November 23

gaining weight effortlessly.

aktiviti malam tadi ialah:






masker yang menjadi mangsa of course lah milik nurin. aku mana ada beli benda macam ni, pakai rembat je. saja feeling macam pergi wat facial. siap letak ampoule bagai. ampoule anti redness. ampoule aku beli sendiri. saje nak try. sebab nak tadah muka bagi orang picit jerawat aku memang tak berani ah kan. muka aku ni kalau macam orang lain tak apa gak. ni jerawat pelbagai saiz tumbuh bagai cendawan tumbuh selepas hujan. mau tergolek dok kalau orang yang picit segala blackhead whitehead aku.

sebelah petang aku masih brisk walk juga. ntah sampai bila akan bertahan sebab aku sangat terrified dengan anjing tu semua. even dah hari kedua, still takut. dia punya menyalak lain macam. seram aku. walhal aku dah try pasang earfon dengan harapan dapat ignore bunyi anjing menyalak, tapi tak mampu gak. aku cuak ah. serious gaya anjing tu lompat nampak macam boleh lepas pagar.

F macam pelik pelik sebab aku beriya bersenam walhal dia tau sangat aku ni liat kalau sebut sukan or senam. aku cakaplah kat dia aku da gemuk, berat bertambah. aku mengadu kat dia, aku tak mampu nak puasa nasi. asyik nak makan nasi je kerja aku ni kat rumah. tu yang bertekad gila bersenam petang-petang. dia support je, dia kata kalau boleh malam jangan makan, nak makan sebelum kul 7.

agak susah lah sebenarnya nak catu makan time cuti duduk rumah. tau jelah mak ayah aku tu. asyik keluar, ajak aku. bila keluar, agenda tak ada lain selain makan. paling cikai pun makan roti canai ke, makan steambot ke. tu yang aku memang kalah lah kalau nak suruh diet. tu pun semalam area kul 5 gitu mak ayah keluar, aku cekalkan taknak ikut. if aku ikut burn lah exercise aku untuk hari tu. huhu gila komited aku ni. berat tak turun gak, memang aku meroyan.

pasal private blog tu, masih dalam pertimbangan. aku suruh drop email supaya senang aku nak invite once im going private. taknak drop email takpe, tak ada paksaan. tapi jangan tanya lak kenapa tak boleh bukak blog aku. bila private blog boleh invite 100 reader je. sorry lah buat orang yang selama ni baca anonymously kena reveal diri. hey, im no one to judge. aku pun suka baca blog orang tak tinggal jejak.

fadh cakap rindu nak tengok aku marah-marah. apakah expression tersebut? haha. nampak sangat entri aku sangat emosi bila marah.

3 comments:

nurul k said...

aku pun pelik apsal ko nak private CN.. amacam cadangan zaini, rancangan CN Golek2s? ehehe.. gud luck utk diet ko.

-NK-

cik nurulain said...

hurm. bahaya nurul. kalau strangers yang baca ok lagi, tapi kalau yang tak berapa strangers tu bahaya. tak pasal-pasal orang tak berkenaan nampak kelemahan aku.

Unknown said...

ukks
ain sebut name fadh??
aaaa...xtah pongggg

:) senyum dgn amat lebar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails