Saturday, November 27

yeah. kusutttt lagi!

aku gi jog kat taman istana pagi tadi. bila dah bersama dengan mak dengan ayah secara personal nih, surely banyak isu BERAT dibahaskan. sampai naik pening kepala aku memikirkan satu per satu. pasal aku pun ada, pasal adik-adik aku, siap pasal adik beradik ayah sekali masuk. aduh. hate being adult! kalau aku kanak-kanak, soalan tersukar yang ayah akan tanya pun mungkin... "nak mainan poly pocket ke barbie?"  *sigh*


tapi takpelah, try put aside dulu benda tu semua. sebenarnya aku dah kena tag dengan fadh lama dah tapi aku tak jugak buat memandangkan aku tak berapa minat main tag-tag kat blog ni. tapi tadi ada lagi sorang blogger tag aku lagi. sofia nama dia. aku pun rasa macam nak 
distract mind aku. so here goes nothing.

1) Apa BENDA paling penting dalam hidup anda?
 satu je ke? sorry, im not good in priotising things. so kalau BENDA, mesti akan jadi list yang sangat panjang.  depends gak pada venue nya. kalau nak gi camping, haruslah ada ubat nyamuk sebab darah aku hot stuff. eh, orang lain jawab tag pendek je. nape aku punya berjela? see, im really sucks at this stuff!oke2, kalau kena pilih erm, duit kut. kalau ada duit apa benda pun boleh beli. haha. (materialistik sungguh)


2) Benda terakhir korang beli pakai duit sendiri?
pakai duit sendiri? erm..erm..erm..erm..erm.. humangaih. soalan ni susah. aku dah lama miskin, jadi asyik menagih duit ayah je. apa ek benda terakhir? ntah lah. jam Giordano sempena anniversary aku dengan F kut? haha.



 lalu berketuntang lah F sebab aku belikan dia jam merah. 

3) Dimana tempat perkahwinan dan apa tema perkahwinan korang?
tempat, rumah aku jelah kut melain kan ayah nak support wat kat persada. haha. dream on ain. tema? tema nya simple but sweet kut. tak mau lah heavy-heavy sangat yang pakat makan duit riban riban tapi end up tak cantik pun and nampak murah. 

4) Adakah korang sedang bercinta sekarang?
aku sentiasa bercinta. aku kan banyak kasih sayang.

5) Berapa lama korang akan mencintai kekasih korang?
selagi dia tahan dengan aku and tak angkat kaki. haha. setakat ni, impresive gak pencapaian F nih.

6) Novel/buku/majalah terakhir yang korang beli?
woah. tak ingat. kalau buku rasanya buku edu kat maktab tu lah. jawapan sama macam fadh.

7) Antara mak ayah korang, yang mana korang lebih mesra?
MESRA? tak tergamak aku nak jawab soalan ni.

8) Namakan orang yang betul-betul korang nak jumpa dalam hidup korang?
sofia ni jawab Barney Stinson. macam menarik gak. dia adalah kelakar. tapi yang aku betul-betul nak jumpa,  Rasulullah s.a.w. ok, aku ni nampak je macam ni tapi yelah, berapa ramai je umat nabi berpeluang jumpa nabi kan? kalau dapat jumpa dalam mimpi pun dah bertuah. maknanya aku umat terpilih. :)

9) Adakah korang basuh baju korang sendiri?
nehi. a BIG nehi.

10) Di manakah tempat yang betul-betul korang nak pergi?
mekah pada musim sejuk. dulu masa aku pergi, panas. insya Allah akan pergi lagi untuk menunaikan rukun Islam ke-5 bersama bakal suami. :)
11) Pilih salah satu, peluk atau cium?
peluk. gelak lah. memang kelakar bila aku kena pilih antara 2 ni.

12) Beritahu 3 benda tentang orang yang tag anda?
sofia:
-orang johor
-dah bertunang
-study lagi 
(maaf sofia, tak begitu mengenali kamu. mungkin lepas ni lebih mengenali :)


fadh:
-bakal cikgu macam aku
-nama buah hati pengerang jantung dia fatah
-dia sangat jiwang haha, tapi garang boleh tahan (refer peristiwa kawan yang tak submit tesis lagi.)

13) 5 lagu yang korang suka and selalu dengar?
ini lagu yang currently aku tengah dengar lah ye.

 -di saat aku mencintaimu dadali band
-never say never the fray
-mengintai dari tirai kamar exist (ni all time favourite)
-lagu teman the lion story featuring zahidah
***sorry, 4 je terlintas dalam otak.


siapa aku nak tag? tak payah lah aku list. sesiapa yang baca pastu berminat nak buat sila lah. pastu tinggal lah jejak. boleh aku tengok jawapan orang lain lak. boleh aku compare, jawapan aku ke paling merapu sekali?

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails