Saturday, November 6

down the memory lane.

 kan aku buat spring cleaning ke atas bilik aku. bukan lah bersih mana pun. aku ubah kedudukan katil and cupboard aku sikit. supaya nanti boleh memuatkan lagi barang-barang yang belum angkut dari maktab. for sure bilik aku nanti penuh gila. dengan baju-baju, dengan bag lagi. ntah mana aku nak campak semua.
anyway, dalam aku duk mengemas tu, for sure sangat aku akan jumpa perkara yang tidak diingini. hahaha. of course lah diari lama. aku ni dari dulu suka menulis. ntah apa-apa aje aku mengarut. banyak kut diari aku. satu diari tu penuh dengan nama orang ni, ada yang penuh dengan nama orang tu. loser betul.

and of course nama shai tu setiap diari ada. macam ada volume lah kira nya. kelakar. masalah yang tak boleh blah sekali, dalam journal bi yang supposed kena submit dekar cikgu english pun ada selit-selit nama shai. apakah aku ni. tapi yang best nya, dulu Miss Sakhiyah suka je komen kat journal aku. macam-macam dia komen. tu yang buat aku bersemangat nak menulis.

semalam masa aku jumpa one of my diary, aku terbaca catatan ni...



ok, sumpah aku tak ingat siapa watak dalam catatan ni. Hakimie ni aku memang lost lah. Hairule dengan Amar tu lagi lah blur. yang mana satu kah? catatan ni tarikh dia 2005 kalau tak silap aku. masa tu zaman matrik kut. aku macam dah ingat-ingat lupa. lelaki dalam hidup aku masa zaman ni seingat aku cuma Usher je.

hadui lah. keji betul aku ni sampai boleh lupa. tapi, catatan seumpama ini adalah sangat berlambak. cuma tukar je nama Hakimie tu dengan nama orang lain. zaman form 5, wataknya ialah Ikhwan. aku tak habis-habis cakap pasal nak terus terang dengan orang ni, bla bla bla sebab nak setia dengan shai. ntah apa lah aku gila bayang sangat kat shai masa tu.

tapi tu lah, once aku decide nak setia dengan shai, aku buang terus diorang semua. langsung tak contact-contact lagi. aku rasa diorang semua benci aku. KARMA ek. tapi masalahnya lepas aku buang orang yang appreciate aku tu, aku akan nangis lagi sebab sebab orang yang menjadi penyebab aku buang orang yang appreciate aku tu, tak appreciate aku. ok, berbelit sudah. kalau faham,faham lah ye.

p/s: ini baru diari yang agak latest. 2005 kan. kalau baca diari zaman form 2, form 3 boleh berguling sendiri agaknya.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails