Saturday, November 27

meeting the Shahruni's.

apa yang aku kusutkan sangat? one of the many things yang aku kusutkan ialah, ayh nak jumpa f. like really nak jumpa. :( aku takut. takut gila bukan takut yang main-main. takut yang serius sampai aku call F nangis-nangis. yerp, aku memang weird. :(

tak pernah ayah request nak jumpa bf/gf sesiapa. kali ni dia specificly request nak jumpa. esok ok. esok. terlanjur aku and family nak gi wedding cousin kat melaka, and ada wedding kat bp sekali. aku tanya ayah betul-betul nak jumpa kul bape. sebab usually f ni ahad pun kerja.

"kerja? kalau kerja takpelah. tak payah jumpa." nada strict, tak ada pencong-pencong. serius gila. :(

"taklah, benda tu boleh urus, tapi kena tentukan lah nak jumpa pagi ke petang"

"eh, ikut ayah lah pagi ke petang. suruh dia stand by je.masa ni lah kita nak tengok. mana priority dia"

aku cuak. aku risau. ini bukan risau biasa. sebab aku kenal ayah aku. lagi pulak, ayah dengan mak tiba-tiba ungkit pasal shai. ayah cakap, masa aku bawak jumpa lagi, ayah dah nampak, dia tak bersungguh. :( tak beriya-iya dengan aku. :( how come aku je tak perasan? kawan-kawan, mak ayah semua perasan benda tu. :( dah berapa banyak icon sedih dah ni?

so secara automatik nya aku risaukan expectation mak dengan ayah terhadap f. aku taknak dia fail. :( its weird, masa aku call f nangis-nangis tu, dia sangat calm. dia tak macam aku. masa aku nak jumpa mak ayah dia, aku punya cuak lagilah macam nak bunuh diri.

tapi tak, f tak cuak pun. dia sangat tenang. dia cakap esok dia kerja pagi petang, tapi boleh settle. macam-macam aku pesan. aku bagitau awal-awal karektor ayah aku. sebab aku taknak dia amik enteng. ayah aku tak macam ayah f. walaupun f cakap ayah dia garang, tapi dengan orang baru, dia friendly. nope my dad is not like that.

kalau memang dia rasa salah, dia selamba je tegur. kalau dia nak psiko, dia memang akan psiko. aku takut f tergelincir. ayah aku suka sergah orang. tanya soalan yang orang tak boleh jawab. nada dia keras, kalau orang tak kenal orang ingat dia benci or tak suka. haih. macam-macam.  tanya lah kawan-kawan yang pernah datang rumah aku. :(

and so secara official nya aku mengalami rasa cuak sekarang ni. sampai esok lah gamak nya. dear god, i really love this guy. please, please let my parents love him too. :( aku tak mengharapkan setinggi langit. cukuplah ayah aku percaya f memang bersungguh dengan aku, cukuplah ayah yakin f boleh jadi pengganti dia untuk  jaga aku. hurm alamak, makin sebak lak aku rasa. :(

orang asing, kenalan, sahabat , tak kira lah sesiapa pun yang membaca, doakan aku. hope everything went well tommorow. harap dia boleh guna magik yang dia guna kat aku untuk charm mak ayah aku lak. seriously, mengarut ke tak mengarut, aku harap magik tu berhasil. its not easy to pleasant Tuan Hj Shahruni Bin Aslam. :(

p/s: aku tau icon :( yang berlambak dalam entry ni sangat irritating. maafkan aku. i cant help it. :(

p/s/s: ini sequel meeting the ariffin's (paranoid)

6 comments:

Anonymous said...

relax kak ain.. insya ALLAH ada jodoh la tuh.. org kata kalau dia co0l walaupun dlm keadaan gabra.. ada jodoh tu.. iz doakan yg terbaik. :)

Unknown said...

insyaALLAH kalo da jodoh takkan kemana, babe.
aku doakan sumenye sukses~
percayakan F utk handle bende ni. insyaALLAH the best thing will be there for you~

*imissyou*

aziehoneys said...

huh..kak ain.rilax.. hopefully mase bf kak ain jmpe ayah n fmly akk tu evrtng goes well.. hehe..doakan yang terbaek :)

cik nurulain said...

iz, diba and azie: trimas. tapi tetap cuak and takut :(

amalina wahida said...

kak ain.. ayah akak sama sebijan ngn ayah amal.. no worry lah, everything going well, insyaALLAH...

cik nurulain said...

amal: really? apa yg sama ek...heee~

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails