Saturday, November 27

the expectation i have to meet.

cuak masih ada. in fact memang dari tadi itu jelah yang aku fikir. or maybe sebab aku period sebab tu lah emosi aku tak stabil. ouh, tak kut sebab aku memang macam ni, tak period pun emosi aku memang pelik-pelik. pagi tadi, seperti selalu lah, kalau ada aku, mak and ayah je, conversation akan jadi intense gila and mesti macam end up jadi macam perbahasan, obviously ain VS ayah lah kan. mak pemerhati/ pendengar je.

ntah lah, kadang-kadang aku rasa ayah sengaja provoke aku. dia dah tahu aku akan menjawab, so dia provoke aku. sebab kalau dengan mak, ayah takkan berdebat, sebab mak selalu accept je apa ayah cakap, mak malas nak bertekak dengan ayah. tapi memang macam tu lah resmi nya. mak air, ayah api. thats just the way the are and thats what keeps them going. kalau mak pun api memang va va voom lah jadi nya.

as for me, aku besi. besi vs api? you figure lah kan. ayah sebenarnya macam nak mengadu perihal adik-adik aku. tapi aku buat benda tu macam nak blame ayah aku lak. aku memang sengaja cari pasal.

"along tak faham cara ayah dengan anak-anak. dengan along and idin ayah keras. dengan faiz and nurin ayah lembut. cara ayah confusing and buat ada pihak yang memberontak"

bila aku cakap ada pihak yang memberontak, sebenarnya aku maksudkan diri aku sendiri. mungkin aku tak memberontak campak-campak barang ke apa. tapi deep down inside im burning.

"lain anak, lain cara nya long. mana boleh sama?"

"orang yang macam nurin tu ayah biar. ayah lepas. ayah kata biarkan dia nak buat apa, cuma pantau. apa istilah ayah guna? 'bebas terkawal?' " ni dah start emosi dah aku.

"macam dia tu tak boleh control sangat long. nanti memberontak"

" habis along tak memberontak? hurm, yang sepatutnya kena kawal, ayah biar bebas. yang boleh behave and tak sepatutnya kawal ketat, ayah kawal ketat, taknak percaya, macam mana tu?"

ayah tak bagi jawapan yang jelas. at least tak cukup jelas di mata aku. aku mana pernah puas dengan jawapan ayah. sebab aku rasa explaination ayah tak pernah side kan aku. seems like ayah guna naluri je. parenting guna naluri? seems unfair. aku cuba jadi yang terbaik tapi kadang-kadang sentiasa tak cukup.

and that brings back to the issue of why Im afraid of ayah-fakharudin meetings esok. ayah selalu expect yang terbaik dari aku. sometimes even more dari apa yang aku mampu buat. so im assuming dia expect the best gak daripada lelaki yang aku pilih. mungkin sebab lelaki tu nanti secara tak langsung nya akan kena jadi abang long adik-adik aku?

aku tak ragu-ragu dengan f untuk jadi abang long. dia sendiri abang sulung. he had tons of experience rasanya. tapi untuk menghadap ayah aku? that's where im worried. maybe orang akan rasa aku perbesarkan benda kecik macam aku perbesar kan isu becok dulu.

tapi nak buat macam mana? im that kind of person. aku drama queen. tapi serious aku harap esok tak ada drama. biar lah meetings tu plain je, aku tak kisah. i don't want drama.


good luck for tommorow sayang. i couldn't help you even if i want to. ;(

4 comments:

Unknown said...

wahhh!!

gudluck eh darling ^_^

one step forward nampak..hihi

ween said...

ur dad is true indeed, CN. he knows the best for his children. dia yg besarkan all of u kan :) perhaps u jd seorg yg behave sbb cara dia train u. kalau x, ntah2 lg nakal ni drpd nurin. hik2. ok im jk.

good luck for both of u n F! everything will goes well. insyaAllah

nurul k said...

esok mke ko akan meraban cuak.. dan aku pasti F akan tenang aje.. hehe... aku taw F akan berjaya tambat hati mak ayah ko...

cik nurulain said...

fadh: u lgi advance dr i kan?

ween: hm, yet im always complaining ek?

NK: macam mana kau tau nurul. blom tau lahh...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails