Friday, November 19

sepi.

lama betul aku tak mencaci mencela meng apa-apa lagi kat sini. life terlalu ter occupy dengan macam-macam benda. yelah. aku baru habis belajar. bahan la aku sepuas nya kalau nak. memang bengong kan sebab orang lain dah besarkan perut dengan gaji riban-riban, aku baru terkedek-kedek nak mula kerja. takpe, aku follow korang dari belakang.

dan oh ya, bukan nak perasan selebriti ke apa, tapi terima kasih sangat-sangat pada yang email tanya mana aku menghilang. panjang lebar email nya ya? its refreshing how strangers appreciate my writting. gelabah orang tu, dah la dia nak drop comment kat blog ngak bisa, jadi hantar lah email. kepada insan tersebut, maaf lah kalau entry yang kamu nanti kan menghampakan. bila orang letak standard, tiba-tiba datang pressure untuk hasilkan yang terbaik.

malam ni sebenarnya aku macam terpanggil nak menulis atas sebab timbulnya rasa menyampah dalam diri. pada siapa? itu rahsia. aku malas nak expose lebih-lebih sebab blog aku ni walaupun nampak macam usang gila bilangan visitor kadang-kadang mengerikan. ntah siapa-siapa je datang tenggek sini. nak kepoh pasal hidup aku yang lame lah tu. hahaha.


anyway, aku kagum sangat dengan orang yang baik. sebab di kebanyakan masa nya, aku nak sangat jadi baik. and aku try hard nak jadi baik. tapi susah. hati aku ni kadang-kadang kejam  dia subhanallah. as much as aku cuba nak memaafkan, kadang-kadang terselit jua dendam kesumat. as much as aku cuba let go, kadang-kadang ada juga terdetik, padan muka kau! kejam. memang kejam.

sebab tu aku sangat kagumi orang yang hati dia baik. suci nurani. aku tabik. sebab satu nya yang susah bagi aku ni ialah untuk memelihara hati. tapi tu lah, kadang-kadang aku reflek diri aku ni, macam banyak yang berubah juga. tak ada la perangai makin terkutuk ke apa. makin waspada jelah. and makin matang. ceh, tak bole blah mengaku diri matang.

tapi orang dari masa lampau aku, aku tengok masih begitu. at least aku masih cam cara nya dulu. bila tengok, terdetik dalam hati, "still macam dulu". and bila begini, aku tenung lama, kemudian senyum. lepas tu fikir sejenak. segalanya adalah untuk yang terbaik. Allah itu perekacipta terbaik. Dia juga pengolah terbaik. oleh itu, setiap kali tersadung lalu tersungkur, ingatlah ada pengakhiran indah pada kisah ini, lalu bangkitlah, senyum dan teruskan perjalanan. :)

doakan perjalanan aku selamat. sekarang ni macam berliku sikit. biasalah tu, dah tiba angin nya.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails