Sunday, November 14

satu tahun cinta kita.



satu tahun sudah usia percintaan aku. terharu. gembira sebab dah capai tahap ni. setinggi tahniah untuk dia. percayalah, bukan mudah berada di tempat dia. macam nak bagi dia kalungan bunga. tapi nanti banyak lak bunga yang diperlukan untuk buat kalungan tu.

kalau nak disenaraikan, banyak aku nak luah kat dia. banyak pengorbanan dia. mungkin aku kenal cinta dari orang lain. tapi makna cinta tu aku belajar dari dia. dan untuk itu, aku meletakkan dia di suatu kedudukan yang tinggi. sebab ada nya dia, aku sebenarnya jadi seseorang yang lebih aku suka. 

dia jauh dari kesempurnaan. dia langsung tak mendukung makna kesempurnaan. tapi, aku rasa aku tak perlu kesempurnaan. cukuplah dia, seadanya. sebab sehingga kini, nampak nya dia mampu lakar bahagia. aku pun tak tau kuasa apa dia ada.

aku sebenarnya tak sangka, aku dengan dia sampai ke tahap ini. sebab permulaan ceritera ini bukan macam dalam novelan, jauh sekali dongeng khayalan. aku tak sangka permulaan yang biasa, bisa padam derita. bisa ubah cuaca cinta.

aku tak mampu janjikan apa-apa. untuk esok atau lusa. tapi, dengan izin Yang Esa, aku akan tetap jadi pencinta setia. selama mana dia mampu beri bahagia, selama itu, cinta ini ada. dan selama itu, kuterima dia, seada dirinya.



p/s: ini entri versi muntah hijau. entri versi karangan bergambar, esok lah. kena amik mood.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails