Monday, November 8

the wedding.

that day kan aku cakap nenek datang jb sebab anak cik rom kahwin. wedding nya adalah pada hari ahad. jadi kami segerombolan family pergi lah rumah cik rom. cik rom ni kerja JPJ so rumah dia adalah kat kuarters JPJ. nama je kuarters tapi rumah sebijik kut. dia pegawai besar kut. woah, pangkat besar rupanya bapak mertua tak jadi aku ni. haha.

ayah suruh aku belikan hadiah kat si fithri tu. alahai. menyampah. aku dah lah tengah kering. tapi sebab ayah support, layan jelah. menyampah tul. aku gi giant dengan idin nak beli hadiah fithri tu, mak ayah lak naik kereta lain. memandangkan ada kereta baru, seboklah semua orang nak naik vios putih cik ati tu. aku dengan idin naik kembara oren jelah.

best siot wedding dia. sebab kawasan kuarters tu adalah luas. tapi aku tak stay sampai pengantin sampai pun. nenek and makcik aku nak balik bp awal. adeh melepas nak tengok bini fithri tu. tapi mak aku cakap bini dia cikgu sekolah agama. waduh, patutlah aku kalah. hahaha. akhirnya mak dia dapat juga menantu cikgu ek?

mak cakap-cakap lah pasal si fithri t. dalam kereta mak cerita pasal kalau tak, diorang dah berbesan dengan sepupu. rupanya ayah tak tahu menahu langsung pasal benda ni. mak je tau. ayah siap cakap, "eh, kalau ayah tau dulu ayah memang setuju sangatttt. ayah dia baik long...." ceh ayah ni. poyo sungguh. atang nya nak besan dengan sepupu dia. tapi yang tak boleh blah lepas tu ayah cakap " takpela sekarang dia dah ada fakharudin dia, nak sebut nama kawan kau ni tersekat tekat ayah" sambil dia stress on word fakhar.

aku macam sempat gak lah nampak si fithri tu. tapi masa tu dia macam nak gerak gi amik pengantin perempuan. mak dia cakap kat fithri tu, "ni anak cik ron ni bang" dia pandang aku, senyum je. wahai makcik, apakah? dah nak kahwin kut mamat tu. takkan nak paduk lagi. let go lah ye makcik.

aku pakai baju polkadot kain beli kat nagoya semeter rm5 je. baju ni tempah kat makcik marina. masuk ni dah 2 kali aku pakai baju ni tapi duit upah belum bayar lagi kat marina. keji sungguh. dah lah nenek asyik sound sebab aku suka pakai baju warna gelap. dia kata anak dara tak wajar berbaju gelap. tak trend sungguh nenek aku ni.

comel kan aku di sisi bonzer aku ni? haha.
 
 pelamin yang macam sweettt sangat.


nenek, the fashion consult. haih.


bluegrh! dah lama tak pakai tudung bawal.


abaikan tulisan hodoh aku. ni tulis dalam kereta nih. cuba teka aku bagi apa?


hahaha. terimalah periuk nasi dari aku dengan ucapan, makan nasik ingat aku!

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails