Sunday, November 28

what should i wear?

im prepping F for his meetings with ayah tommorow. aku cuba senaraikan apa dia soalan yang ayah bakal akan tanya pada dia and F practise jawab. actually F tu layan kan ke aku. as ive mention earlier, dia sangat calm. tapi sebab aku yang macam cuak-cuak dia layan jelah.

aku pelik dengan ketenangan dia. pelik and risau. aku siap suruh dia sembahyang hajat lagi. aku ni memang over the top. nasib baik F ikut kan je aku. hahaha. kata queen control kan. haruslah F ikut je cakap aku. haih, kenapalah aku suka mengaku aku ni queen control ek. am i really? hahaha soalan membunuh tu.

dah habis pikir-pikir soalan yang ayah bakal tanya, tiba-tiba je F cakap,

" pakcik dah habis dah tanya saya soalan? saya nak bagi soalan kat pakcik lak..soalan yang pertama...."

haha. at this moment, dia still ada hati nak buat lawak. maybe dia saja nak hiburkan diri sendiri sebab dia seram. seram bukan pasal esok, tapi seram pasal aku intense sangat. aku memang tak mampu control emotion aku lah. tapi yang tak boleh blah nya,

"eh b,  nak pakai baju apa ek esok?"

"pakai lah baju apa-apa yang d nak, d selesa"

"d nak pakai baju kemeja lah"

"baju kemeja mana?"

"alah, yang selalu d pakai jumpa b la"

"hello d, d dah lama tak paki kemeja ok."

"alah, yang pernah pakai tulah. lepas tu pakai kasut hitam ek?"

"hah? tak payah lah. skema gila. santai-santai sudah..."

dia tu tak habis-habis nak menskema kan diri. ingat nak gi interview ke pakai kasut hitam? haha, at least ada satu persamaan dia dengan aku bila nak jumpa future in-laws ; we both concern about what we should wear!

2 comments:

ween said...

not a bad idea, org tua mmg suka tgk anak2 muda pakai yg skema2. hee. F, pakai baju melayu je la. sejuk mata pakcik :D

Unknown said...

huhu. bilala aku akan de kat situasi ni. btw, goodluck for both of you!! ;D

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails