Thursday, January 14

Evolusi hp cik nurulain sepanjang hidupnya.

amaran: entri ini panjang!

ni la hp first aku.aku rasa aku start pakai hp masa aku form 4.lepas dapat result PMR mak belikan hp ni untuk aku.banyak gak kenangan dengan hp ni.sebab aku telah menggunakannya di zaman sekola.da la sekola sbp pastu bawak hp lak.teka jela kat mana hp ni tak penah disembunyikan.bila tau ada spotcheck je,ntah celah mana la aku sorok hp ni.paling kelakar aku penah sorok dekat semak depan bilik gerakan pengawas.masa tuh memang da kritikal da.nasib baik tak ilang.

bila nak masuk matrik,aku tukar hp.masa tu hp kamera belom fofular lagi.hahaha~ masa zaman tu hp aku ni da kira canggih la.mp3 pon takde.yang ada bunyi polifonik.ni da kira sangat best la kononnya.sepanjang matrik setahun tu memang aku pakai hp ni.takde tukar pun.lama aku pakai hp ni.sampai masuk maktab.hp ni tak rosak pun.aku rasa aku tukar fon pon saje je ngada2 nak tukar. hehe... =)


okeh.hp ni pakai masa kat maktab da.aku suka hp ni sebenarnya.sebab dia sangat unik.boleh lipat,boleh pusing.hp ni mak yang pilih untuk aku.tapi aku asek kutuk je hp ni sebab dia besar nkaler dia itam.aku ni da la makhluk yang suka colourful.tragedi la dengan hp ni.sebab rumah aku kena pecah masuk.perompak tu siap acu pisau kat mak aku.sian mak.lama sangat mak trauma.trauma tak ilang tiba2 mak nampak perompak tu kat kg melayu.buat repot polis,buat kawat cam la.naik turun court.kesian mak.rasanya kes tu masih hanging sampai skang.in the end tak jumpa pon hp ni semula.kejap je pakai hp ni.tak bape ingat la tempohnya.tapi..ada la dalam 3,4 minggu kut.



setelah hp di atas tadi kena rompak.aku cekup je hp ni.ntah nape ntah aku beli hp ni.malas nak pikir kut.masa tu danial pun pakai hp ni.aku tengok dia pakai cam best je.tapi takde spesifikasi pun aku pilih hp.macam da tawar ati kut lepas hp kena curi tu.tapi hp ni pun aku pakai agak lama.aku tak tukar sampai dia betul2 rosak.ntah nape ek?hp yang bukan pilihan aku,tapi aku sayang gila hp ni.aku rasa aku anta repair 2x.mula-mula masalah ape ntah.then 2nd time tu speaker lak bermasalah.bila da 2x rosak aku pun tekad tukar hp baru.


masa ni,tengah famous hp slide.dah orang lain slide,aku pun nak gak slide.hehe.masa tengok kat kedai tu,dia display kaler putih.punye la mak aku berkenan,dia suh aku beli.tup tup cina tu cakap ada kaler itam je.da la mak aku memang tanak g kedai len coz da biasa beli dengan cina tu n selalu dapat diskaun.so,aku terima jela ketentuan Ilahi.sekali lagi aku kena pakai hp kaler itam.


hurm...ni memang la hp idaman aku.flip,kaler pink lak tuh.macam ni,hp nokia yg kat atas tadi tu,ramai sangat orang kat maktab pakai.huwa..naik rimas aku..da la aku memang tak bape bkenan sebab kaler dia.then ada sehari ni,shai datang bp jumpa aku.aku sebenarnya takde intention pon nak tuka hp.tapi bila tengok z610i ni hati aku cair gila.pastu shai lak bole cakap,"beli jela.." dengan janji nya ingin menambah sedikit duit jika duit aku tak cukup.aku pikir-pikir,takpela.aku beli baru dengan bantuan kewangan dari shai..then hp itam tu aku bagi la kat dia.plus hp dia pon da rosak.lagipun hp itam tu mak belikan.aku tak sampai ati nak trade in untuk beli hp idaman aku.biarlah hp tu dipakai oleh orang yang aku sayang..(hurm..masa tu la)
so,tekadnya aku beli hp tu dengan harga 800.shai tambah 300++ kut.tak ingat.

ada pun hp ni ada sejarahnya sendiri gak.sejarah permulaan tak elok.pengakhirannya pun tak elok.actually,hp idaman aku tu elok lagi.tapi,adik2 iaitu idin dan faiz,hp diowang da rosak.masa aku gi kenduri kawin rumah nisya,diowang beli hp macam ni.idin kaler putih-gold,faiz kaler merah.yang aku tak tau ialah nurin pon beli gak walaupun hp dia tak rosak.dia punya kaler pink nila.memang hp z610i tu idaman aku.tapi aku turut kepingin hp slide kaler pink ada corak bunga2.bila balik dari wedding nisya,aku dapat tau adik aku 3-3 tuka hp.aku je tak dapat.ntah nape aku jadi kecik ati gila.2 ari kut majuk dengan mak aku.in the end mak aku beli kan aku gak hp ni.aku nye memang sama sebijik dengan nurin.tapi baru-baru ni,bilik syada kena pevah masuk n hp ni telah dicuri.hayat hp ni sangat pendek.mungkin cara aku dapat pon tak betul kut.


dan..kita telah sampai kepada finalis. setelah heart broken sebab hp ilang dicuri pencuri tak guna,aku pulang ke rumah dengan muka seposen dan muka tempe.akhir2 sem ni mana ada duit nak beli sendiri.lantas mak dan ayah jugak la yang menjadi mangsa.hp ni tak canggih pon.n murah je.rm300 je.semua ada kecuali 3G.takpela.aku nak 3G dengan sape pon kan?kamera dia biasa je.gamba tak cantik sangat.takpela..aku pon da ada kamera digital.kalau nak amek gamba tak payah pakai fon la.takpela..da malas nak pakai hp mahal.nanti ilang,sedih agi..lagipon..ok apa hp ni..purple tuh...sweeet... =)

3 comments:

ada m0khtar said...

cm cun hp purple 2
si paah dok giler hp 2

cik nurulain said...

alah...hp ni biase jek...function xgempaq pon.aku sebat je yang murah coz mak aku yang beli kan.janji hp tu bukan kaler itam.aku ske colourful cket.pink ke..purple ke...klu ijau pon bole kut...hehe..

Mr. Asada said...

kisah hp yg sungguh tragis.. 2 kali kena rompak..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails