Tuesday, January 19

kahwin dengan family juga.

tadi waktu aku teman syada pergi amek bahan yang kitorang fotostate, ntah macam mana keluar kisah pasal abang dia nak kahwin dengan sorang perempuan ni yang syada tak pernah bagitau lagi kat aku. so aku macam kepoh gila lah tanya itu ini pasal that girl sebab ex abang syada yang sebelum ni memang stok A1 di mata mak mertua doh. dengan friendly nya, manis nya pandai amek hati orang tua lagi. kesimpulan nya memang tip top lah.

so, aku macam sangat kepoh sebab aku nak tahu siapa yang gantikan tempat ex abang syada yang sangat hebat di mata aku tu. turns out syada tak begitu menggemari pun bakal kakak ipar dia tu. perempuan tersebut macam ada masalah sikit dalam pergaulan. macam tak pandai sesuaikan diri gitu. ouh, tak perlu lah aku elaborate panjang lebar tentang kisah hidup abang syada dan bakal suri hidupnya.

aku cuma teringat awek adik aku si faiz tu. panggil ira je. ira ni, hurm ntah lah. susah aku nak cakap. dia pun ada masalah pergaulan sikit. macam tak reti nak bergaul pun ada. kadang-kadang cara dia tu macam don't even bother pasal family adik aku. hey, dia tak tahu ke, kalau nak kahwin tu bukan dengan adik aku je tapi dengan family adik aku sekali (kan kak long dah garang!)

dia ni macam tak sesuai nak jadi sebahagian dari family kitorang sampaikan mak aku pernah suruh aku slow talk dengan faiz, suruh 'kawan' dengan orang lain. (kalau bahasa mak ayah aku, 'kawan' tu makna nya couple k?) mula-mula tu aku back up juga lah. tapi lama-lama aku tengok macam tak paham bahasa pun ada gak pompuan tu. merimaskan.

yang tak boleh blah hari tu masa datang raya rumah aku. aku rasa itu lah first time faiz bawak dia balik rumah. ok fine. walaupun aku dengan nurin dah mark dia sebagai tak best dan merimaskan, tapi we all try the best lah nak layan dia bebaik and jadi se pleasant mungkin. tapi dia tak ada effort pun nak amik hati kitorang. tak ada nak initiate perbualan. hello, fine lah kalau kau memang bukan stok kepoh macam aku.

tapi please lah bagi good impression kat kak long faiz ni.ni tak, dia datang beraya dengan kawan dia, aku dah rasa macam nak suruh adik aku couple dengan kawan ira u je sebab kawan ira tu lagi bereffort nak berbaik dengan aku and nurin. at least kalau kau tak anggap aku bakal kakak ipar kau pun, kau datang rumah orang, macam mana patutnya kau behave? aku macam terkontang-kanting berborak sorang. nasib ada kawan kau.

kalau dah macam gitu perangai kau yang effortless tu kan, kau jangan nak marah kalau kitorang macam lebihkan aza. (aza adalah gf idin, adik aku no 2) agak nya kau tak belajar kut. kau bukan saja kena tackle adik aku tapi dengan aku sekali kau kena tackle.

haduih. benda ni common sense lah. memang tak ada subjek khas ajar benda ni kat sekolah. tapi nak masuk dalam hidup someone, pandai-pandai lah kau. kau nak masuk dalam life adik aku and then kau assume dalam life adik aku ada adik aku sorang je, orang lain tak exist. memang silap besar lah kau kalau fikir macam tu.

ok. macam terlebih emo lak aku sekarang. eh, memang lah. ingat senang-senang je kau nak bawak masuk perempuan mana-mana dalam family ni? apa-apa aku kena saring dulu. satu perempuan yang 'salah' masuk dalam keluarga, bole pecah belah woo. wah cakap pasal institusi keluarga lak aku ni.ok stop ain. enough. nanti kau merapu pasal politik lak. haru beb!



nampak tak 3 biji jerawat yang berhoyeah-hoyeah bawah mata aku tu? mereka  berparti in the USA kat situ.



8 comments:

JMR said...

kita bg chance luh org luar masok dlm fmily kita. maybe leh bg nsht kt pmpuan tu camne nak bgaul ngn fmily kite ke..:-)teruskan membimbing dia...

Unknown said...

Cuma mampu membaca tidak mampu memberi komen

cik nurulain said...

JMR:

dia tak nak di bimbing masalah nya. hurm. susah

cik nurulain said...

touya:

nape tak boleh bagi komen touya? ni bukan isu politik :)

Ibu Ammar said...

betul2, kawin ngan keluarga. tapi jangan cam terhegeh-hegeh sudeyh..

IntanBerlian said...

huhu ni ira in da story patut bace entry ain.haha... itulah,bkn sng tau nak bkawan dgn org kan.. pe lagi nak berkahwin.org kate kene kwen dengn family skali..

FaTiN said...

mungkin dia masih belum matang sepenuhnya. mungkin family dia pun camtu. bagi dia masa :)

Khaizarien said...

sgt sokong if nk masuk dlm hidup seseorg, ape2 pun family 1st beb...kalo cmtu la lagak gaya nye haru la nanti ;)

salam kenal

Khaizarien Blog @ atie

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails