Wednesday, January 13

kau terjatuh, ku terjatuh?

akhirnya pada suatu malam nan syahdu...

"weih, apesal kau tak siap lagi? kata nak keluar dengan F"

"alah jap lah"

"kau dah pilih baju ke?"

"aku pakai biasa-biasa je lah"

tak lama kemudian. (ada lah dalam 30 minit lepas mandi +iron tudung)

"eh ain, tak kan kau pakai macam ni je?"

"nape? tak ok ke? ok lah ni."

" apesal pakai tudung bawal hitam je? kau kan dah berimej selendang sekarang. haha. pakai lah selendang kau yang banyak-banyak tu"

"alah..malas lah."

"kau ni nape? kau taknak dia jatuh hati kat kau eh?"

"erm...erk.."

"ain, betul ke?"

"isk, takde lah. mana de."

sesungguhnya malam itu memang aku takut. bukan takut apa. takut dia jatuh hati pada aku. sebab aku rasa aku macam belum sembuh. jadi aku tak nak pertambahan komplikasi.

tapi masa first time aku jumpa dia tu, aku rasa selesa sangat. tak kekok. bercerita tentang diri sendiri. tentang belajar, tentang kerja, tentang keluarga. tak sedar pun masa berlalu sampai kan satu per satu pelanggan DE BELANGA beransur surut.

malam tu, hujan renyai-renyai. PERFECT! memang cuaca yang aku suka sangat-sangat. gila romantik seyh.

sampai je kat hostel, aku buka pintu bilik. izzati tengah berteleku depan laptop.

" aku pergi dengan harapan dia tak jatuh hati pada aku. tapi aku balik dengan perasaan macam aku dah jatuh..."

tersengih je minah tu.

ok, mood jiwang sudah datang, boleh baca sambil dengar lagu ni.









esoknya lepas kelas.

"weih ain, kau nak gi mana tu?"

"aku nak gi makan dengan F..."

"wah..bukan main ag kau ek."

"hehe"

selepas itu, perjumpaan demi perjumpaan dan aku tak ingat berapa kali perjumpaan sehingga tiba nya tanggal 13 nov. :) malam ini genap 2 bulan. adush. aku dah macam penulis muka surat sulit naz pulak. setiap bulan mau ada entry memuntahkan sebegini.



mohd fakharudin arifin, saya sayang kamu. *wink wink wink* sila baik pada saya k? walaupun saya suka marah dan menyinga, anggaplah itu marah-marah manja saja.

baiklah, kalau korang nak baling kulit pisang aku redha je. aku tak balas. tapi hari ni je lah. haha.

adeh. sakit la woi. aku cakap kulit pisang. bukan pisang setandan!

5 comments:

imma.jayma.azima said...

hahahaa~
give u two thumbs up 4 dis entry!
d(^_^)b

call me Minah Jiwang o watsoeva,
no matter wat,
i still layan dis kind of entry..
TETTTT~ (^_^)

cik nurulain said...

hehe. entry memuntah kan.

luth textile said...

wah, ini kisah cintaaa...

cik nurulain said...

hahahahah. maaf jika menggeli kan.

ween said...

CN, this is so sweet! ala, u ckp je garang. sebenarnya romantik ni, hehe :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails