Sunday, January 10

thoughts about men.



aku tak faham sangat dengan lelaki. serius aku tak faham. bila kita nak, diorang pergi. bila kita taknak diorang datang. kenapa ya? kan senang kalau diorang datang bila kita nak. bila kita tengah bersungguh-sungguh dan all out, dia buat sambil lewa saja. tapi bila kita dah give up, diorang datang menerpa lak. ada apa sebenarnya dalam kepala hotak lelaki ni? aku confuse lah.

lagi satu, bila kita tak cari banyak yang datang. bila di cari langsung tak ada. sama je macam shopping. time tak ada duit and tak ada niat pun nak beli apa-apa, amboi rambang mata, semua cantik. tapi bila elaun dah masuk, dah set mind nak beli pumps baru ke, flip flop baru ke (apa kejadah contoh aku semua footwear bagai?) langsung tak jumpa yang berkenan. semua hideous.

apasal ek? kenapa lah hidup ni complicated sangat? situation dalam hidup ni selalu messing up dengan matlamat aku. buat aku jadi tak fokus. im turning 24 this year tapi somehow aku rasa macam aku masih banyak yang perlu dipelajari, masih banyak pengalaman perlu ditimba sebelum menjadikan graf hidup aku mendatar, settle down and everything.

kadang-kadang bila aku baca blog zack ke, akukopi ke, aku terasa macam lelaki ni simple je sebenarnya. you dont have to be a genius to figure them out. itu berdasarkan blog diorang lah. but then in reality, banyak yang berbeza. banyak pengecualian yang perlu dibuat. in the end, aku tak dapat apply pun teori mereka terhadap pemikiran lelaku because at the end of the day, each of them is different and and figuring each of them ain't walking in the park.

haih. patut nya ari ahad, post la something informational ain. instead, kau cakap pasal thoughts kau yang merapu. k lah. nak sambung berfikir pasal perilaku lelaki. bye.

4 comments:

Khairul said...

Lelaki pun cakap perempuan ni complicated. =)

avid said...

men are born to be a hunter. when there is nothing to be hunted, they'll be bored.

so, keep 'em in hunting mode!

Asfan Ash said...

kalau simple amat maka xbest la hidup ni

cik nurulain said...

Mr K : tuh la. bila la laki perempuan boleh saling memahami ek?

avid : gud advise tuh. nanti aku try. betul gak ek. kalau dah takde matlamat dah mcm game over lah kan?

ARC: alah, kalau complicated sgt, kusut la hidup weh...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails